Auteur Topic: f2 eliminator ?  (gelezen 8829 keer)

bommel

• Gast
f2 eliminator ?
« Gepost op: 28 september 2006, 19:52:34 »
Dag allemaal,

Ik sta op t punt om de eliminator van 2005-2006 te kopen

nu zou ik graag van willen weten:
Moet ik de wide nemen( mijn schoenmaat is 45) of is dit niet nodig?

Ik ben al een tijdje bezig met het informeren naar dit board voor een goede prijs en dit zijn de twee beste resultaten die ik gevonden heb.

winkel amesfoort 390 e
winkel blauwe tomaat 354 e ( internet shop) http://www.blue-tomato.at/ProductTreeAction.bto?thirdNode=6zIaWg64jrqPEBWgen8Aie-142&selectedNode=6zIaWg64jrqPEBWgen8Aie-142&secondNode=WjSIzOfrjrqPEBWgen8Aie-142

dan zou je zeggen koop hem bij de blauwe tomaat! maar mijn vraag is:heeft iemand ervaring met deze winkel (stel dat mn board opeens breekt ofzo...) :P

als iemand een winkel weet waar ze er minder euros voor vragen hoor ik t graag
alvast hartsike bedankt, Olivier

marco

• Hero Member
  • pannekoekstyle is my style!!
Re: f2 eliminator ?
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2006, 22:16:47 »
als ik jouw was zou ik n wide nemen. de winkel zelf van blue tomato is echt relaxed. als je bv iets heb gezien in de online shop en je vraagt of het naat een winkel van hun kan geen punt. de prijs is zeker geen klagen die van mij was iets duurder. hij rijdt heerlijk je moet er alleen als je de gelande in gaat op letten dat er bij een drop geen rotsen zijn daar knapt je board niet van op.

marco
F2 dat is de shit! waar ik op rij!!!

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2006, 22:31:02 »
Vanaf maat 43 zeker een wide nemen. Zelfs de wide versie is niet erg breed namelijk...Ik heb er riserplates onder zitten, zodat ik geen toe- en heeldrag heb.

Bleu-tomato is top! garantie en al, iets niet goed, stuur het terug en het wordt geregeld..
Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

bommel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2006, 23:26:16 »
oke hartstike bedankt allemaal voor de info ik ga dan een wide nemen alleen de kleinste wide is 1,64 die ze nog hebben en mijn lengte is 1.83 is dat te lang voor mij of hoe zit dat?

alvast bedankt Olivier,

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2006, 09:55:05 »
Prima lengte op zich voor een gemiddelde boarder!
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2006, 11:03:13 »
Heb zelf schoenmaat 45, lengte 195 cm en rijdt de 169 wide Eliminator. Bevalt prima, mocht alleen nog iets breder zijn zoals Mike al aangaf. Heb er ook nog heerlijk off-piste mee geragd met mijn hardboots erop - verschrikkelijk monster dan en stiekum meer controle dan met m'n softboots (maar dat kan aan mij liggen).

Dus, 164 is prima lengte voor jou - je wilt niet te klein aangezien dat ten koste van stabiliteit gaat. Reken maar dat je hard gaat rijden op dit board!
Go hammer - go hardboots! :H

bommel

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2006, 11:07:01 »
Oke ik ga hem gelijk bestellen :) alleen nu moet ik nog weten wat goede bindingen zijn en softboots zijn ( ze moeten we een beetje strak zitten)

Bedankt voor alle reacties

bommel

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2006, 12:12:54 »
welke maat bindingen moet ik nemen eigenlijk met mijn schoen maat?

ohja ,ik board nog niet heel veel weken maar ik leer verschrikkelijk snel, ik kon bv na de eerste dag al slalommend naar beneden .Is dit board niet te hoog gegrepen met zon 3 weken board ervaring. Of heeft het juist veel perspectief, en zou ik er met een beetje oefening prima op kunnen boarden.

Ik las bijvoorbeeld dat t een carve board was maar geen ras carve board en een beetje all mountain waar door ik er altijd wel mee opweg kom.

Ik hoop of julie me een beetje kunnen vertellen of ik er niet slecht aan doe om dit board te kopen...

Olivier,
« Laatst bewerkt op: 29 september 2006, 15:57:43 door bommel »

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2006, 17:29:51 »
Hahaha,

Toch wel veel twijfel zo ineens he?

De eliminator is een wedstrijdgericht boardercrossboard. Gemaakt voor de hoogste snelheden en supergrip. Met dit board wil je echt niet langzaam rijden (slippen), hij kan het wel, maar echt plezierig vindt hij het niet. Wat Erwin al zei, een plank om mee te raggen! Dit is hét carveboard bij uitstek (voor softies dan  :D)

Slalommend naar beneden komen zegt niet zoveel, daar zijn wel 100 verschillende gradaties in, wel of je het board kan snijden of slippen.

Kijk eens naar Salomon F22 of F24, dit zijn goede, stijve schoenen waarbij de binnenschoen ter hoogte van je wreef overloopt in de buitenschoen. Daardoor is de schoen een stuk korter dan andere modellen en heb je minder snel last van toe- en heeldrag.

Succes met je keuze

Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

bommel

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 29 september 2006, 17:46:08 »
oke bedankt je zegt dit is het carveboard voor softies dan. Zou ik er op zon slecht geprepareerde piste mee uit te voeten komen. En ik wilde ook vragen/ zeggen veel mensen moeten tog ergens beginnen als ze beter willen carven met hun board.

Kijk mijn board kwalitetien zijn nog niet echt super op een klein beetje vlak stuk piste snijd ik altijd maar op een wat steielere berg wil het nog vaak voorkomen dat ik een beetje slip.

Is het met deze board eigenschappen soms echt vervelend om met dit board uit de voeten te komen?

Robby G

• Hero Member
  • mister Robby G
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2006, 00:28:55 »
pff en ik dacht dat ik af en toe twijfelde  ;D
Robby G

bommel

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2006, 09:49:07 »
ik heb hem nu al gekocht niks kan meer veranderd worden :P ;) :) :D

Het enige wat ik nu nog nodig heb zijn goede bindingen die geschikt zijn voor het board en de juisten schoenen
en natuurlijk een leuke prijs

iemand sugesties?

wederom bedankt,

Olivier

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2006, 12:09:23 »
Neem géén zachte bindingen, die heb ik namelijk moeten kopen toen mijn carbon bindingen kapot gingen. Boarden met die zachte Atomics was echt klote. Daarvoor had ik carbon bindingen van burton, wat veel lekkerder reed. Op zo'n stijf board moet je gewoon geen slappe bindingen zetten naar mijn mening.
Go hammer - go hardboots! :H

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2006, 13:37:49 »
Mee eens, met softies bedoel ik trouwens softboots  ;) en niet dat de rider een watje is ofzo hoor... :-X

Ride heeft goede bindingen, maar ook F2 zelf heeft toppers.

Ga echt eens even naar die Salomon schoenen kijken....

Je zegt dat je op steile pistes nog wel een WILT slippen...nou dat is dan nu afgelopen, of je wilt of niet, hahaha!

Succes :D

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2006, 18:05:41 »
Vanaf maat 43 L!

Ziet er goed uit, carbon highback (stijf) en aluminium ratels (slijtvast)...Nu nog de kleur  :P

marco

• Hero Member
  • pannekoekstyle is my style!!
« Reactie #16 Gepost op: 30 september 2006, 20:20:38 »
kleur maakt toch nix uit. als je t goed doet zitten die alleen maar onder d sneeuw! :P
F2 dat is de shit! waar ik op rij!!!

bommel

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 7 oktober 2006, 21:37:40 »
Dag allemaal,

ik heb mijn eliminator binnen ( snelle service blue tomato) en hij ziet er geil uit.
ik heb me helemaal scheel lopen zoeken naar bindings maar ik kom er maar niet .

De eliminator heeft een response rating van 9 of 10 en is een stijf board. Hoe hoger die taring hoe stijfer t board volgens mij(correct me if im wrong). Iedegeval ik vind de mooise bindingen voor prima prijzen maar ze komen niet verder dan response rating 6/7 en zijn 9 vd 10 op freestyle gericht en freeride.

De enige binding die voldoet is een burton c60 en die kost 400 e dat is duurder dan mijn board :-X :(. dat ga ik dus never doen, weet iemand een gescikte binding en kan iemand mij iets vertellen over het belang van een bepaalde response rate of stugheid want ik wil wel goede bindingen maar wel voor een normale prijs

is een response rate van 6/7 ook goed of moet ik daar niet aan beginnen, eigen ervaring met de eliminator en bindingen zijn altijd welkom

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn zoveelste vraag....

ps:oja heeft iemand ervaring met dechatlon of is het troep kijk dat ze niet weten hoe ze een board maken wil ik wel geloven maar dat ze geen binding en schoenen kunnen maken geloof ik niet. graag hierover alleen als je ervaring met ze hebt. ik hou niet zo van mensen die gelijk zeggen dat iets kut is terwijl ze niet weten waar ze over praten.

« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2006, 00:43:31 door bommel »

bommel

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 20 oktober 2006, 20:51:16 »
is een salomon f20 geschikt voor mijn board
en hoe zit het met een salomon malamute

ik heb inmiddels ride spi bindingen gekocht en het zijn top bindingen, ziet er zeer goed uit!

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #19 Gepost op: 28 oktober 2006, 22:25:46 »
Test de lengte van je schoenen op je board! Schoenen moeten lekker zitten, dat is de allereerste vereiste..

bommel

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 6 november 2006, 20:17:13 »
ik heb laatst geboard in snowplanet, t ging wel aardig maar ik had t idee dat mn bindingen(softbindingen) anders moesten wat is julie afstelling en wat raden julie me aan ik weet dat je moet uitproberen maar dan weet ik tenminste of ik goed zit.

alvast bedankt olivier

MICHEL

• Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: 7 november 2006, 01:48:28 »
ik zelf board altijd met 30 graden voor en 15 graden achter
dat is ook een beetje een standaard afstelling
zo heb ik het geleerd en dit heb ik eigenlijk nooit veranderd

nu heb ik het natuurlijk over m'n softboots he
op hardboots sta ik anders (die weet ik niet uit mijn hoofd)
my stuff
hardboots: Deeluxe indy mt.44
bindingen: F2 intec titanium
SL: Tomahawk 160cm
GS: Völkl 178cm
softboots: K2 Maysis mt.44
bindingen: Flow TEAM (:P)
SBX/freeride: Elan Vertigo 168cm.

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #22 Gepost op: 7 november 2006, 17:56:11 »
30-15 is idd een standaard voor gasten die geregeld ook op hardboots staan. Vaak staan echte die hard  softbooters tussen de 12 en 20 voor en 8 tot -12 (duck dus) achter...

Ligt ook een beetje aan de grootte van je voeten....

MICHEL

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: 7 november 2006, 18:44:08 »
30-15 is idd een standaard voor gasten die geregeld ook op hardboots staan. Vaak staan echte die hard  softbooters tussen de 12 en 20 voor en 8 tot -12 (duck dus) achter...

Ligt ook een beetje aan de grootte van je voeten....

nou ik heb eens 1 x als een eend op een board gestaan
dat doe ik dus nooit meer
wat een ellende was wat zeg
my stuff
hardboots: Deeluxe indy mt.44
bindingen: F2 intec titanium
SL: Tomahawk 160cm
GS: Völkl 178cm
softboots: K2 Maysis mt.44
bindingen: Flow TEAM (:P)
SBX/freeride: Elan Vertigo 168cm.

Roos

• Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: 7 november 2006, 19:25:23 »
Tis maar net wat je gewend ben...Ik sta ook duck op mijn softboots...voor: 12, achter: -9