Auteur Topic: morgu kitu???!!!  (gelezen 222186 keer)

soulsurfer

• Hero Member
Re: morgu kitu???!!!
« Reactie #4650 Gepost op: 13 juli 2010, 11:03:02 »
Dat windveld voor a.s. donderdag ziet r ouderwets lekkrr uit! Ik ga tijd vrijmaken!

Het tij is eigenlijk al1 maar gunstig voor 1 plek............De mooiste plek yihaaaaaaa!
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2010, 11:23:54 door soulsurfer »

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4651 Gepost op: 13 juli 2010, 23:04:52 »
Ziet er zeker goed uit, superforecast geeft eigenlijk in heel NL goede wind...
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

Rick

• Hero Member
« Reactie #4652 Gepost op: 14 juli 2010, 09:22:45 »

Volgens mij heeft er iemand de Super Forecast van Windfinder ontdekt......

P.S. word wel een ochtend sessie denk ik, wind gaat snel uit na de middag
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
(Albert Einstein)

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #4653 Gepost op: 14 juli 2010, 10:01:04 »
Ja Rick, ik zag die bui ook al hangen. Had voor morgen een redelijke drukke dag geplant staan op het werk maar zag dat ik na het werk mooi naast t potje ging piesen......Heb vanaf 12.00 1 grote streep erdoor gezet ;)
Ja, als de wind niet naar moses komt, dan moet moses maar naar de wind toe!

Morgen wordt trouwens ook qua golven een topdag!

Woensdag
Woensdag neemt de swellhoogte iets af, maar de golfperiode iets toe en is het wederom aangenaam surfweer. Ook voor gevorderde surfers zit er weer iets tussen en het noorden heeft de beste papieren. Daar komt de swell al in de loop van de ochtend binnen. Zuid holland kan beter wachten tot eind vd middag. Het gaat er om spannen of zeeland en belgie dan genoeg gaan meekrijgen. Tevens gaat de wund vanuit het zuiden naar nw draaien en is de swell te klein om er iets van lijn in te houden. In noordholland blijft de wind nog lang oost. Op de wadden ook, alleen dat is daar juist minder gunstig. Donderdag een compleet ander surfweer met een harde zuidwester. Vanaf de lunch wordt het echt lekker ook in het zuiden.

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4654 Gepost op: 14 juli 2010, 10:17:59 »

Volgens mij heeft er iemand de Super Forecast van Windfinder ontdekt......

P.S. word wel een ochtend sessie denk ik, wind gaat snel uit na de middag

Ik vindt betrouwbaarheid belangrijk daarom was ik altijd een fan van watersportweer.nl, erg accuraat altijd. Mijn eigen ervaring met de superforecast is nu erg goed, vorige week zondag was zo'n momentje en afgelopen maandag ook. Ik durf er nu wel op te vertrouwen!

Roni-Size

• Hero Member
  • SHUT UP AND KITE !!!
« Reactie #4655 Gepost op: 14 juli 2010, 13:59:25 »
Ik heb donderdag middag vrij en ga mee met dat rondje razende bol  ;D ;D ;D.....
ff de zeehonden mijn nieuwe surf boardje laten zien  ;).
Aloha !!!

Rick

• Hero Member
« Reactie #4656 Gepost op: 14 juli 2010, 20:39:21 »
Sjonge jonge, waarom moet dat toch zo ver weg ??  ;)

Have fun dudes, ik ga denk ik richting Zeeland een leuk plekkie zoeken.
(Albert Einstein)

Willem

• Hero Member
« Reactie #4657 Gepost op: 15 juli 2010, 06:33:08 »
Ik ben vandaag de hele dag vrij en overal voor in. I'm in!

Rick

• Hero Member
« Reactie #4658 Gepost op: 15 juli 2010, 08:04:48 »
Ik ben vandaag de hele dag vrij en overal voor in. I'm in!

Ben vanaf 10 uur op Rockanje....
(Albert Einstein)

Willem

• Hero Member
« Reactie #4659 Gepost op: 15 juli 2010, 08:16:56 »
Oh, dat is ook wel n hele coole plek!

-> im on my way.....
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2010, 09:03:03 door Willem »

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #4660 Gepost op: 15 juli 2010, 10:02:08 »
have fun soulbro's!

Willem

• Hero Member
« Reactie #4661 Gepost op: 15 juli 2010, 16:10:57 »
Ik zal je zeggen: na een paar weken van windstilte was het wel weer heel lekker.
Ik was direct uit mn werk en had alleen mn 11 bij me, ik had niet verwacht dat het zo los zou gaan! [:) Uiteindelijk heb ik met de Helix9 van Rick gevaren, totdat mn voorste strap brak, toen was het tijd om naar huis te gaan.
Hard ging het wel!

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4662 Gepost op: 15 juli 2010, 16:44:11 »
in de categorie harde wind
Altijd al je kites meenemen Willem!

Rick

• Hero Member
« Reactie #4663 Gepost op: 15 juli 2010, 19:38:34 »
Ja Willem, dat was weer zo'n dag, die moet je niet ongemerkt voorbij laten gaan  ;D
Kwam goed uit dat je mijn kite ff pakte, kon ik ff uitrusten  !b
Ik wist dat geen snowboard/binding veilig is bij jou, maar nu ook al kiteboards slopen  :-\

Later nog naar de zandbank bij de Sluf geweest, zeehondjes lagen lekker in het zonnetje......

Top dag

Nou Razende Bo(l)ys, hoe wassie bij jullie ??
(Albert Einstein)

Roni-Size

• Hero Member
  • SHUT UP AND KITE !!!
« Reactie #4664 Gepost op: 15 juli 2010, 21:48:03 »
het was bij ons ook hard 16 m sec met pieken van 22 m sec pfffff..oude  ;D  man man ik ken gewoon nie meer haha
helemaal de razende bol rond gevaren en tussen de zeehonden gespeeld haha  wat een sukkels ...liggen ze op hun rug in de zon tot ik voorbij kom knallen..oh arm beest schrikt zich een hoedje ...
ERnst gaat jullie wel een mooie golf laten zien die eigenlijk gewoon aan de kant bij de vuurtoren liep ....toen we terug kwamen zijn we daar nog ff helemaal in los gegaan ooh wat liep die golf mooi ...
top sessie weer ...
Mooi dat jullie ook genoten hebben dudes....
Aloha !!!
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2010, 22:27:06 door Roni-Size »

Willem

• Hero Member
« Reactie #4665 Gepost op: 15 juli 2010, 22:24:36 »
Blijft mooi daar, maar vlagen tot 8 heb ik toch liever wat dichter bij de kant. ik moet er niet aan denken dat je daar materiaalpech krijgt.
Maarruh K13 alpha is al halverwege Engeland hoor.

Roni-Size

• Hero Member
  • SHUT UP AND KITE !!!
« Reactie #4666 Gepost op: 16 juli 2010, 09:25:20 »
Blijft mooi daar, maar vlagen tot 8 heb ik toch liever wat dichter bij de kant. ik moet er niet aan denken dat je daar materiaalpech krijgt.
Maarruh K13 alpha is al halverwege Engeland hoor.
daar zaten we ook bijna  ;)...

we hadden rugtassen en telefoons mee en ik had zelfs een drinkzak mee om af en toe bij te tanken, twee korte brakes gehad op de bank.
Toen we aan de onderzijde van de bank waren kon je met pal aflandige wind in het vlakke water giga hoog tegen de bank oprijde en terug vliegen hahaha wat was dat gaaf zeg.
In het kanaal liepen golven  :o sjonge de oversteek vind ik op zich nog het engst met al die grote schepen, op de weg terug voeren we achter een groot marine schip langs ....zat er ff aan te denken langs ze heen te vliegen maar die kanonnen tja kan niet missen hahaha...

Aloha

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4667 Gepost op: 16 juli 2010, 10:02:44 »
Ziet er ook goed uit voor de komende dagen!

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #4668 Gepost op: 16 juli 2010, 12:57:42 »
Holy G-sus holy rock n roll.....Wat was dat een natuurgeweld daar in de kop van noordholland zeg!
Ik zal kijken of ik dat filmpje wat ik tot slot gemaakt heb met m'n foon via m'n niewe appeltje op  Soulboarders kan krijgen want niet al1 de razende bol is mooi daarboven.... ook het stukkie kust voor de kant.
Toen we onze kleinste vliegertjes aan het oppompen waren zagen we al een belachelijk mooie golf lopen voor de kant. Windsurfers waren hier heerlijk op aan het rijden n ik zei tegen Roni..." We gaan eerst ff een warming up doen in die beauty hier beneden hoor!"
Eenmaal op het water was het meer hakken en zagen... n vooral langs de kust zag ik regelmatig het water van de golven afwaaien, dus dan weten jullie wel hoe laat het was....Van relaxed golfrijden was dan ook g1 sprake n ik d8 van " laten we maar buitengaats gaan kijken, daar istie wel wat stabieler"......Op de bol was dat ook het geval, maar golven tegen de stroom in op het marsdiep is zoals Roni-size al vertelde een avontuur op zich. Heb je je kite op 45 graden staan, dan komtie zowat in die gigagolven terecht n heb je er vlak boven nog meer wind....Dus kiteje lekkr hoog n af en toe een schietgebedje hahaha. We zagen een heli van de marine nog iemand uit t marsdiep plukken en hopen dat dit gewoon een oefening was, alhoewel het wel pittige omstandigheden waren om zoiets te gaan oefenen....Ben ik toch blij dat ik een doodgewone fysio ben ;)
De razende bol was zo razend dat r bijna g1 golf stond op de plek waar ze anders zow mooi zijn. Na een korte break besloten we naar de andere kant te gaan. De wind was immers zuidwest n aan de westkant zou de wind mooier sideoff zijn. De golven waren hier wel beter, maar het was niet waar ik zo op gehoopt had. Roni die radicale aap was aan het rippen...hij vloog door de lucht en ramde op n neer, maar zelf had ik meer het gevoel dat ik aan het survivalen was.
Na even gew8 te hebben voor 2 flinke zeeschepen, waaran r 1 de johan de witt was... Allejezus wat istie groot van dichtbij hahahaha. gingen we terug naar de plek. We hadden het rondje razende bol met deze stroming zo makkelijk..Door de stroming was het gewoon 1 grote downwinder.
Terug bij het clubhuis van Den Helden stond die mooie golf er nog steeds. Voor mijn gevoel was de wind een ietsiepietsie stabieler n afgenomen n toen begon het feest voor mij pas echt. Jemig wat een gave golf! Je kon r helemaal inkruipen n down the line rijden..............
Thnx Roni-size! Was weer een geweldige trip! N we hebben r weer een golf bij om in de gaten te houden!

Life can be so sweet...on the windy side off the street!

Hier nog een plaatje van die johan de Witt...

http://westerschelde.web-log.nl/photos/uncategorized/a_johan_de_witt_l8012.jpg
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2010, 15:37:43 door soulsurfer »

Rick

• Hero Member
« Reactie #4669 Gepost op: 17 juli 2010, 07:59:17 »
Hallo !!!!! Wakker worden !!!!!!

wijk aan zee nu al 9,7 m/s

Niemand ??

Ff de spierpijn van donderdag eruit rammen  ;D
(Albert Einstein)

Roni-Size

• Hero Member
  • SHUT UP AND KITE !!!
« Reactie #4670 Gepost op: 17 juli 2010, 10:32:31 »
pff man ik ben kapot haha
heb gelukkig de kids  ;)
have fun

Fromthetol

• Hero Member
« Reactie #4671 Gepost op: 17 juli 2010, 11:34:10 »
Ik ga ff naar Wijk. Rond 1200 rijden, hoop dat ie nog even aan blijft.
Rick, jij nog die kant op gegaan?

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #4672 Gepost op: 17 juli 2010, 13:18:37 »
Ja Rick is naar wijk. Ik ga Debbie op t autostrand aan de vlieger hangen....kan ik nog een btje bijkomen van donderdag.

Emiel

• Hero Member
  • Kiten tot je geen zin meer heb..
    • EmielRense
« Reactie #4673 Gepost op: 17 juli 2010, 20:12:31 »
goeie verhalen allemaal zeg, jaloers!! Als ik weer in nederland ben moet ik echt eens mee naar de razende bol!!! Die komt steeds hoger op m'n lijstje!
Hier weinig kite aktie.. geen eigenlijk.. Vandaag wel weer een paar uurtjes erg lekker gezeild en  misschien straks nog even een stukje fietsen, ook niet vervelend allemaal.
EmielRense.com

Rick

• Hero Member
« Reactie #4674 Gepost op: 17 juli 2010, 21:24:59 »
Ja Rick is naar wijk....

Sorry plan is gewijzigd, zag onderweg richting wijk dat er een flink buienfront langs de kust aan het trekken was, wat Wijk aan Zee nog voorbij moest.
Ik zag ook dat de buien Zeeland al voorbij waren en daar de zon en wind al redelijk door aan het komen was.
Toen maar besloten om richting Ouddorp te gaan.
Daar aangekomen was de zon en wind al dik aan, beloofde een leuk dagje te worden.
Ik had voor het eerst mijn nieuwe waveboardje bij me, wat ik wel in wat leuke golfjes uit wou proberen.
Rustig aan begonnen in de lekkere golfjes voor de kustlijn, ff wennen, maar had op een gegeven moment de smaak flink te pakken.
Had het zelfs al voor mekaar om op 1 golf meerdere cut-backs te maken……
Ik begon er steeds meer lol in te krijgen en wilde wel wat meer, en zag dat het upwind bij de Ooster al
gezellig druk was, dat zou niet voor niks zijn leek mij…….
Wat gaat dat upwind varen met zo'n golfsurfboardje toch easy zeg, 4 / 5 keer op en neer en ik was al bij
de vuurtoren.
En voor de Ooster kenners, die weten vast wel dat er voor de vuurtoren zo'n krul zandbak richting strand ligt.
OMG wat liepen daar mooie golfjes omheen zeg, en tussen de golfjes heerlijk vlak  ;D
Heb daar mijn mooiste golfritjes ever gemaakt…. (tot nu toe)
En terug naar buiten heb je toch ook wel leuke schansjes, waardoor je hoooooooog gaat.
Kwam zelfs nog 2 Limbo Locals tegen, waar ik samen nog wat lekkere ritjes mee gemaakt heb.
Moe maar voldaan in een streep een mini downwinder terug naar Ouddorp gemaakt.

Ik moest ff over die drempel heen, maar ga dat golfrijden toch wel erg leuk  vinden denk ik.

Alleen dat gijpen…. kunnen ze daar niks anders op verzinnen, wat een ellende…..  :H

Ach ja blijven oefenen

Wanneer gaan we een downwinder doen boys ??
(Albert Einstein)