Auteur Topic: WK Arosa  (gelezen 4282 keer)

.

• Gast
WK Arosa
« Gepost op: 17 januari 2007, 13:47:16 »
Na gisteren de 9de plek behaald te hebben tijdens de PGS heeft Nicolien zich vandaag als 7de geplaatst voor de finale van de PSL die om 12.00 uur begonnen is!

.

• Gast
Re: WK Arosa
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2007, 16:13:52 »
Bij de dames

1) Heidi Neururer
2) Marion Krings
3) Doresia Krings
4) Nicolien Sauerbreij   :o

Bij de heren

1) Simon Schoch
2) Philipp Schoch
3) Rok Flander
4) Andreas Prommegger
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2007, 16:24:45 door Martijn Nijs »

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2007, 16:41:40 »
Gefeliciteerd Nicolien!!! Goed gedaan hoor! Hopelijk gaan ze nu eindelijk eens een podium met 4 treden maken... ;)
Go hammer - go hardboots! :H

Kees

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2007, 16:53:13 »
Echt grote klasse. Dan ben je echt goed.

Roos

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2007, 17:56:51 »
Wha! Super goed gedaan!!! Gaaf!

dikkiedick

• Hero Member
  • een bmw 645i.....met radio...
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2007, 18:05:12 »
Hebben me tips toch geholpen. :P

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2007, 18:16:44 »
toppertje!!! Respect!  ;D ;D ;D

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2007, 18:32:18 »
Hebben me tips toch geholpen. :P

Voor wat hoort wat, dus misschien heeft ze wel iets teleen voor je Dick!

marco

• Hero Member
  • pannekoekstyle is my style!!
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2007, 18:33:38 »
TOP!! heeft ze toch niet voor nix meegedaan aan t NK. en ook nog s zoon resultaat met t weten dat je oma net is overleden. knap gedaan!!
F2 dat is de shit! waar ik op rij!!!

.

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2007, 20:31:19 »
Dit is wel een heel vette manier om af te rekenen met een bond en sponsors die na de OS het nodig vonden haar de A-status, ambassadeurschappen, sponsorcontracten ed. af te nemen!

« Laatst bewerkt op: 17 januari 2007, 20:46:18 door Martijn Nijs »

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2007, 20:50:53 »
GEWELDIG!!!

mere

• Sr. Member
    • mirjam brakenhoff
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2007, 21:04:29 »
Echt helemaal top! Gewoon vierde!
Welke plaats heeft Marieke eigenlijk behaald?

Helemaal vet!

Groetjes Mirjam

.

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2007, 21:44:22 »
Gisteren 19de! :C

Vandaag 33ste.

Hjalmar

• Hero Member
    • Snow Dragon
« Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2007, 10:30:23 »
Helemaal gaaf, ook voor Marieke  ;D ;D ;D

Esther Berkhout

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2007, 13:09:18 »
Dit is wel een heel vette manier om af te rekenen met een bond en sponsors die na de OS het nodig vonden haar de A-status, ambassadeurschappen, sponsorcontracten ed. af te nemen!

Ik kwam op jullie site en zat met veel interesse alle leuke reacties nav Nicolien haar super prestatie te lezen.
Toen ik bovenstaande reactie van Martijn Nijs tegenkwam was ik verbaasd. Ik wil hier toch even op reageren en dan met name op het stukje over de bond. Ik vind het jammer dat er zaken worden gesuggereerd die absoluut niet stroken met de werkelijkheid. Er wordt in de 'quote' gezegd dat de bond Nicolien na de OS heeft laten vallen. Dit is op geen enkele manier gebeurd. De NSkiV steunt Nicolien met een bepaald bedrag en dat wordt aangevuld met subsidiegelden vanuit NOC*NSF. Deze gelden vanuit NOC*NSF zijn in een (pre) Olympisch jaar veel hoger dan in een post Olympisch jaar. Na de OS lopen deze bijdragen terug en in de opbouw naar de komende Olymische Spelen worden die weer hoger. Een feit waar wij als bond helemaal niets aan kunnen veranderen. De invloed die wij hebben is het geld dat wij zelf investeren. Doordat de gelden van NOC*NSF terugliepen is er vanuit ons nog wat extra budget voor haar vrijgemaakt. Het klopt dus niet dat wij haar hebben laten vallen.

Wat betreft de A en B status, dit wordt door NOC*NSF bepaald en er zijn vaststaande regels voor. Top 8 WK, WC of OS is A status, top 16 WK, WC of OS is B status. Ze zat niet in de top 8 dus geen A status. Dat is hard, maar dat is ook sport.

Ik vind het echt jammer, dat meen ik uit het diepste van mijn hart, dat er wordt geschreven over het feit dat zij met ons zou moeten 'afrekenen'. Afrekenen? Wij doen er alles aan om de atleten op een zo goed mogelijk manier te ondersteunen en als iemand dan zo'n prachtig resultaat haalt zijn wij, net als jullie, dolblij. Dat wil ik hier dan toch nog even kwijt.

Als er ooit vragen zijn over dit soort zaken, kan je gerust contact opnemen met mij of met iemand anders van de NSkiV.

Groeten, Esther Berkhout
Topsport
Nederlandse Ski Vereniging
070- 310 11 42

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2007, 15:22:26 »
Hoi Esther,

Ik heb nog wel een vraagje: waarom is alpine-snowboarden geen speerpunt van de NSkiV/Snowboard Holland?

Als je kijkt naar het aantal snowboarders uit Nederland dat op dit moment al op hoog niveau alpine wedstrijden rijdt en naar het talent dat op dit moment in ontwikkeling is bij de diverse zelfstandig opererende clubs, dan zul je zien dat er een enorm potentiaal is voor de Nederlanders om op hoog niveau wedstrijden te rijden. Ik zou het ontzettend jammer vinden als hiermee vanuit de NSkiV weinig wordt gedaan en we straks aansluiting met de "alpenlanden" zouden verliezen. Trainingen coordineren, een jeugdselectie, een op elkaar afgestemde trainingsmethodiek en goede mediaberichtgeving zijn zaken waar het mijns inziens nu aan ontbreekt. Zo goed wij het kunnen proberen we het zelf te doen, als amateurs. Zonder de inzet van een paar man kan dit echter als een kaartenhuis in elkaar storten.

Is het puur een kwestie van geld? Valt alpine snowboarden te weinig te verkopen? Hopelijk zijn dit niet de redenen om deze sport "dood te laten bloeden", want het staat vaak aan de basis van een mooie snowboardcarriere, ontwikkeling van techniek en nieuwe produkten, en daarnaast is het ontzettend gaaf om te doen!

Ik ben benieuwd naar je antwoord,

Erwin Heeres

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2007, 15:24:47 »
Hoi Esther,

Ik heb nog wel een vraagje: waarom is alpine-snowboarden geen speerpunt van de NSkiV/Snowboard Holland?

Als je kijkt naar het aantal snowboarders uit Nederland dat op dit moment al op hoog niveau alpine wedstrijden rijdt en naar het talent dat op dit moment in ontwikkeling is bij de diverse zelfstandig opererende clubs, dan zul je zien dat er een enorm potentiaal is voor de Nederlanders om op hoog niveau wedstrijden te rijden. Ik zou het ontzettend jammer vinden als hiermee vanuit de NSkiV weinig wordt gedaan en we straks aansluiting met de "alpenlanden" zouden verliezen. Trainingen coordineren, een jeugdselectie, een op elkaar afgestemde trainingsmethodiek en goede mediaberichtgeving zijn zaken waar het mijns inziens nu aan ontbreekt. Zo goed wij het kunnen proberen we het zelf te doen, als amateurs. Zonder de inzet van een paar man kan dit echter als een kaartenhuis in elkaar storten.

Is het puur een kwestie van geld? Valt alpine snowboarden te weinig te verkopen? Hopelijk zijn dit niet de redenen om deze sport "dood te laten bloeden", want het staat vaak aan de basis van een mooie snowboardcarriere, ontwikkeling van techniek en nieuwe produkten, en daarnaast is het ontzettend gaaf om te doen!

Ik ben benieuwd naar je antwoord,

Erwin Heeres

Ha, een mooie beleidsvraag....
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2007, 16:44:55 »
mee eens.
boy

.

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2007, 19:47:48 »

Ik kwam op jullie site en zat met veel interesse alle leuke reacties nav Nicolien haar super prestatie te lezen.
Toen ik bovenstaande reactie van Martijn Nijs tegenkwam was ik verbaasd. Ik wil hier toch even op reageren en dan met name op het stukje over de bond. Ik vind het jammer dat er zaken worden gesuggereerd die absoluut niet stroken met de werkelijkheid. Er wordt in de 'quote' gezegd dat de bond Nicolien na de OS heeft laten vallen. Dit is op geen enkele manier gebeurd. De NSkiV steunt Nicolien met een bepaald bedrag en dat wordt aangevuld met subsidiegelden vanuit NOC*NSF. Deze gelden vanuit NOC*NSF zijn in een (pre) Olympisch jaar veel hoger dan in een post Olympisch jaar. Na de OS lopen deze bijdragen terug en in de opbouw naar de komende Olymische Spelen worden die weer hoger. Een feit waar wij als bond helemaal niets aan kunnen veranderen. De invloed die wij hebben is het geld dat wij zelf investeren. Doordat de gelden van NOC*NSF terugliepen is er vanuit ons nog wat extra budget voor haar vrijgemaakt. Het klopt dus niet dat wij haar hebben laten vallen.

Wat betreft de A en B status, dit wordt door NOC*NSF bepaald en er zijn vaststaande regels voor. Top 8 WK, WC of OS is A status, top 16 WK, WC of OS is B status. Ze zat niet in de top 8 dus geen A status. Dat is hard, maar dat is ook sport.

Ik vind het echt jammer, dat meen ik uit het diepste van mijn hart, dat er wordt geschreven over het feit dat zij met ons zou moeten 'afrekenen'. Afrekenen? Wij doen er alles aan om de atleten op een zo goed mogelijk manier te ondersteunen en als iemand dan zo'n prachtig resultaat haalt zijn wij, net als jullie, dolblij. Dat wil ik hier dan toch nog even kwijt.

Als er ooit vragen zijn over dit soort zaken, kan je gerust contact opnemen met mij of met iemand anders van de NSkiV.

Groeten, Esther Berkhout
Topsport
Nederlandse Ski Vereniging
070- 310 11 42

Reageer volgende week wel even, beter idee...
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2007, 21:02:19 door Martijn Nijs »

marco

• Hero Member
  • pannekoekstyle is my style!!
« Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2007, 18:21:28 »
mooi gesproken!!!
F2 dat is de shit! waar ik op rij!!!

dikkiedick

• Hero Member
  • een bmw 645i.....met radio...
« Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2007, 20:35:05 »
Waar blijft ie reactie nou MARTIJN?

Het is immers al volgende week! (volgens mij al 2 dagen)

Enne je gaat toch niet dat blonde meisje de waarheid vertellen hoor........... ;D

In afwachting op uw antwoord,

Hoogachtend,

Dikkie dick :P :P :P

Robby G

• Hero Member
  • mister Robby G
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2007, 22:46:57 »
gasten
Robby G

.

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 30 januari 2007, 04:46:50 »
Als jij het goed vindt Dick wil ik even afwachten of m'n schoonzus haar operatie aan kwaadaaardige maagkanker overleeft en laten bezinken dat ik ondanks duizenden euro's aan juridische kosten nog steeds met een zeer schamelijke afvloeingsregeling per 1 maart op straat sta.

Maar, toch alvast een korte toelichting.....

Eigenlijk is de essentie van de materie dat de post bedoeld was als opsteker voor Nicolien, die heeft aardig wat zien veranderen in de steun en ook opstelling van bepaalde partijen na de OS. Bovendien was er hier nogal wat te doen over haar deelname aan en media optredens tijdens het afgelopen NK..... Dat Esther dan nu wil "mierenneuken" over precies wie wat gedaan, gezegd en ingetrokken heeft gaat voorbij aan de intentie van de post.

Dat de bond maar eens wat gaat doen aan de ontwikkeling van de jeugd / talenten in deze sport, lijkt me een zinnigere bezigheid dan de vermoorde onschuld uithangen op een forum waar ze anders zelden of nooit te zien is, Esther dan. Bovendien heb ik het genoegen mogen hebben haar te horen "spreken" tijdens het jeugd weekend de week voor de Alpine opstap dag en dat was weinig verheffend. Heb zelden zo'n verdedigend, weinig betrokken en voor de daar aanwezige ouders belerende uiteenzetting aan mogen horen.

Dit voor nu met de belofte dat er nog wel een vervolg komt.

Voorlopig tevreden Dick? ???

Robby G

• Hero Member
  • mister Robby G
« Reactie #23 Gepost op: 30 januari 2007, 16:50:24 »
Paul hier,

martijn ik heb je nu een paar keer ontmoet, maar had niet verwacht dat je in staat was dit soort onzin te schrijven, je weet gewoon echt niet waar je het over hebt! Ze doen aan talenten ontwikkeling en de budgetten worden naar mijn mening goed verdeeld.... En wat Esther zegt klopt gewoon. Ik ben toch heel benieuwd van wie je deze info hebt?
En Erwin die vraag heb je nu al vaker gesteld en volgens mij heb je ook elke keer antwoord gehad dus ga haar daar niet nog een keer lastig over vallen, want ze heeft wel meer te doen.

gegroet Paul

Robby G

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #24 Gepost op: 30 januari 2007, 18:32:11 »
Ja Paul,

Ik heb die vraag inderdaad al eens vaker gesteld, maar tot op heden geen bevredigend antwoord daarop gekregen. Verder vind ik dat de mensen op dit forum ook mogen weten wat de huidige status van het alpine snowboarden binnen de NSkiV is en wat daartoe de reden is. Hoe weet jij trouwens dat ik dit vaker gevraagd heb - je was naar mijn weten niet eens bij dat Snowboard Holland weekend aanwezig - en weet dus niet wat er precies is gezegd.

Verder vind ik het niet echt tof dat je nu op zo'n manier een open discussie de "mond" probeert te snoeren.

Ook gegroet,

Erwin