Auteur Topic: WK Arosa  (gelezen 4282 keer)

xray

• Administrator
  • Hero Member
Re: WK Arosa
« Reactie #25 Gepost op: 31 januari 2007, 00:58:46 »
Belangen en don't bite the hand that feeds you, dat komt er dan bij mij als gedachte op bij een dergelijke reactie. Ik denk jullie goed genoeg te kennen om te weten dat dat niet helemaal waar is maar toch....

En ehmmm Paul ook ik ben van mening dat de talentontwikkeling vanuit de bond niet goed opgepakt wordt....en ook ik vind dat er geen goede uitleg is gegeven over de reden waarom Alpine geen speerpunt meer is.

Wat jij talentontwikkeling zou kunnen noemen (Peter's werk en Mike's werk) valt in mijn definitie hier gewoon niet onder want wat is nou de daadwerkelijke structurele ondersteuning vanuit de bond?

Ik snap best dat er beperkte budgetten zijn en dat je een euro maar 1x uit kan geven maar leg dan gewoon goed uit waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt.

Schot voor de boeg?
Laten we eens naar inkomsten kijken. Het gros van de inkomsten komt uit het lidmaatschapsgeld. Daarnaast zijn er nog inkomsten uit sponsoring en tot slot nog wat restinkomsten.
Dat lidmaatschapsgeld komt toch voor een groot deel van skiers (NSKIV!). Die zullen zeker graag zien (zeker gezien het fanatisme van ouders van wedstrijdskiende kinderen) dat het geld bij het skien terecht komt.

Wat is dan verder nog belangrijk voor de NSKIV? Media-aandacht, hier hebben we meer dan een streepje voor vooralsnog omdat er met name door de snowboardselectie toch redelijk wat publiciteit wordt gegenereerd, alpine als meer serieus en freestyle steeds serieuzer maar ook nog steeds lifestyle (geloof me, dat kun je tegenwoordig perfect inzichtelijk maken, ga maar eens praten met bijv. Joris Gieske...). Dit zorgt ervoor dat er een dusdanige verdeling is van het geld dat er toch redelijk wat geld is voor het snowboarden. Concreet waren er vorig jaar 3 gehandicate atleten, 8 skiers (waarvan 5! junioren), 8 noordse en 10! snowboarders (4 alpine 6 freestyle)
In een na-olympisch jaar is die media-aandacht simpelweg minder en is dat volgens mij ook de reden dat er ook weer meer budget voor het skien is. Zo werkt dat helaas.

Helaas? Ja helaas want persoonlijk ben ik van mening dat we meer snowboardtalent hebben in Nederland dan skitalent en op Harald en Rogier hebben we ook in het verleden dat maar zeer beperkt gehad. Bij het snowboarden talenten bij zowel Freestyle als alpine overigens, Dimi, Rocco etc bij de freestyle en we kennen zelf de namen  bij het alpine wel. Dus zou je daar meer in moeten investeren. Ik heb uiteraard een alpine gekleurde bril op maar toch, kijk er maar eens feitelijk naar....dan zie je bijvoorbeeld dat er wel 8 snowboarders zijn maar geen enkele junior....

Mijn tip?
Wees hier als bond gewoon duidelijk over (ook als de reden anders is) dan zal het veel beter worden geaccepteerd. Dit geldt overigens ook voor zaken zoals selectiebeleid...

Pfff, genoeg geluld weer. Het kan nog uitputtender natuurlijk maar goed....het is al laat....
Zoals je overigens ziet Paul zijn onze opmerkingen niet ongefundeerd....

-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 31 januari 2007, 18:39:05 »
ik mis toch opeens die goeie ouwe tijd. De gewoon fanatieke boardersclub de lekker wilde knallen. Wordt nu meer politiek volgens mij er zijn nog net geen partijen gevormd.

8)cheff 8)

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 31 januari 2007, 18:48:39 »
Ray, Erwin jullie hebben wel gelijk hoor snap me niet verkeerd.  ;D

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2007, 22:08:23 »
Wat betreft de A en B status, dit wordt door NOC*NSF bepaald en er zijn vaststaande regels voor. Top 8 WK, WC of OS is A status, top 16 WK, WC of OS is B status. Ze zat niet in de top 8 dus geen A status. Dat is hard, maar dat is ook sport.

http://www.fis-ski.com/uk/604/610.html?sector=SB&raceid=6464

4e, A status dus weer...

dikkiedick

• Hero Member
  • een bmw 645i.....met radio...
« Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2007, 23:08:14 »

Wat betreft de A en B status, dit wordt door NOC*NSF bepaald en er zijn vaststaande regels voor. Top 8 WK, WC of OS is A status, top 16 WK, WC of OS is B status. Ze zat niet in de top 8 dus geen A status. Dat is hard, maar dat is ook sport.

http://www.fis-ski.com/uk/604/610.html?sector=SB&raceid=6464

4e, A status dus weer...

Waar sta ik dan  ???  ?

Kees

• Hero Member
« Reactie #30 Gepost op: 1 februari 2007, 08:23:33 »
Raymond, ik sluit je helemaal aan bij jouw mooie woorden. En boy (dat komt nooit meer terug, mooi liedje trouwens)

Martijn zijn eerste opmerking is wel heel serieus opgepikt. Als de bond zo graag wil meekijken of meepraten op het foroum lijkt mij een persoonlijk onderhoud beter op zijn plaats.

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #31 Gepost op: 1 februari 2007, 09:28:25 »
Is inderdaad mooi dat er blijkbaar wel een gevoelige snaar geraakt is door de opmerking van Martijn...

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #32 Gepost op: 1 februari 2007, 09:51:30 »
ik mis toch opeens die goeie ouwe tijd. De gewoon fanatieke boardersclub de lekker wilde knallen. Wordt nu meer politiek volgens mij er zijn nog net geen partijen gevormd.

8)cheff 8)

Yo Jeff,

Inderdaad moet er gewoon lekker geboard worden, maar dat gebeurt nog steeds hoor! Bijna iedere week in Landgraaf en ook vaak genoeg in de echte sneeuw. En Zoetermeer, tsja, dat moet nog ff wachten, maar ik ga ervan uit dat we er straks weer keihard palen kunnen rammen.

Verder dacht ik hetzelfde als Raymond: Als de "bond" er als de spreekwoordelijke kippen bij is om tekst en uitleg te geven naar aanleiding van een post die als opsteker voor Nicolien bedoeld is, dan mag je ook wel verwachten dat er kritische vragen gesteld worden ten aanzien van hun eigen beleid. Dit temeer nog aangezien ze het zelf aangeven en ze nooit eerder op enig onderwerp op dit forum ingegaan zijn; een uitgelezen kans voor een open en eerlijke discussie zónder elkaar zwart te maken volgens mij.

Ik "wacht" nog steeds op een antwoord, maar trek daarnaast mijn eigen plan: lekker boarden. Als je graag iets voor elkaar wilt krijgen zul je zelf het initiatief moeten nemen - iets wat de meeste mensen hier ondertussen wel weten. Gelukkig zijn er hier een aantal mensen die het te gek vinden om moeite te doen om trainingen, wedstrijden etc. te organiseren en is het supergaaf te zien hoe enthousiast iedereen nog steeds is in deze sport: genoeg nieuw talent en genoeg oudere rijders die hen met raad en daad bij willen staan.

Alpine snowboarding rules!
Go hammer - go hardboots! :H

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 1 februari 2007, 11:02:40 »
Jep en zodra me rug weer redelijk goed is ben ik er weer bij.

cheff

dikkiedick

• Hero Member
  • een bmw 645i.....met radio...
« Reactie #34 Gepost op: 1 februari 2007, 23:30:25 »
Ik wil even toe voegen ,ondanks dat het beleid van de bond voor iedereen en speciaal voor de jeugd misschien niet erg bevredigend is.
Dat ik toch weer een leuk NK heb gehad, en daar voor de mensen die dat mogelijk hebben gemaakt hartelijk bedanken.
En ik hoop dat er over 10 of 20 jaar nog steeds zo mag worden gedacht , door deelnemers aan een NK  omdat er dan nog steeds mensen zijn die op een alpine plankje staan omdat ze dat leuk vinden.
En daarvoor doe je het toch?
Een vereniging/bond moet dat alleen maar stimuleren op wat voor manier dan ook.

dikkedick

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 2 februari 2007, 10:28:23 »
ja, maar ik denk dat als er een paar man van de soulboarders en de chakaloekies niet zo fanatiek waren geweest de groep alpineboarders uit elkaar zou vallen en er dan een stuk minder deelnemers geweest zouden zijn en dan is het volgens mij snel af gelopen.
vind dat ze daar vanuit de bond dan ook een beetje rekening mee moeten houden en als WE (en niet alleen Erwin, Paul) dan wat willen weten oven de "toekomst" van het alpineboaren we GEEN of alleen BOTTE opmerking terug krijgen.
boy