Tja, geen sandboarden maar kitesurfen dit jaar voor mij maar volgend jaar ben ik er gewoon weer bij!;D
Elke dag kitesurfen was de bedoeling althans, toch jammer dat ook op Sardinie het niet altijd waait!
Aangekomen in Olbia direct naar de noordkust doorgereden naar het welbekende (bij de insiders) Porto Pollo. Tent op gezet en laat maar komen die wind...die dus niet kwam. Aangepapt met de locals en op internet gekeken was de conclusie snel getrokken, geen wind de komende dagen op Porto Pollo dus op naar het zuiden waar het nu juist wel zou moeten waaien. Onderweg nog maar een paar spots gecheckt om uit te komen bij La Caletta aan de oostkust waar een heerlijke dikke 4 bft stond. binnen no-time stonden we dus ook op het water met z'n allen. Na het kitesurfen een camping gezocht (en gevonden) en een paar dagen de buurt onveilig gemaakt tot ook hier geen wind meer was. Harmen en EJ hebben nog een dikke fietstocht gemaakt om toch in beweging te blijven.
Doortrekken naar de westkust was volgens de bronnen die wij hadden de beste keus. Capo Mannu zou goed moeten zijn. Het weer werkte wel mee maar de wind niet en na 2 dagen spelletjes met ons gespeeld te hebben besloten we toch maar weer richting noorden te reizen. Onderweg nog ff gekite op een lastige spot (Bosa Marina) waarna Valledoria de eindbestemming was van onze vakantie. Daar toch nog wat goede wind, dikke golven en spiegelglad water gehad. Vanuit Valledoria noch naar Porto Ferro en Spiaggia Rena Maiora geweest, met name het laatste was helemaal top. Dikke golven en heerlijke wind. Op de terugreis nog even de wind die uiteindelijke met bakken aanwezig was op Porto Pollo met mijn 8 onveilig gemaakt.
Uitgebreidere info volgt, hier al eerst wat foto's!
http://www.xray-on.nl/sardegna2005kiteEven kijken hoe hoog ik zit!

EJ doet het zelfde!

Harmen kan niet achterblijven!

Golfjes!