Beste

,
Drie jaar geleden starte ik mijn opleiding aan de KLM luchtvaartschool en vorig jaar was ik klaar.
Jullie zijn vanaf het begin heel erg geinteresseerd geweest hoe het er voor staat en of ik al een baan heb etc. Daarom dit bericht om jullie even de nieuwe stand van zaken te geven.
Ik heb de sollicitatieprocedure van KLM doorlopen en ben helaas niet aangenomen. Reden: ik heb algemeen een te slechte indruk gegeven. Meer feedback heb ik helaas niet gekregen. Feit is dat ik niet de beste van de klas was. Feit is ook dat ik heel erg tegen het gesprek op zag. Ik ben daarmee omgegaan door me zeer goed voor te bereiden, achteraf misschien te goed. Te gefocused het gesprek ingegaan, en daarbij heb ik misschien wel het belangrijkste deel uit het oog verloren: gewoon lekker enthousiast zijn en tonen dat je een leuke, gemotiveerde collega bent. Ze twijfelen aan mijn potentieel als gezagvoerder op de grote vloot. Tja, ik twijfel aan een hoop in mijn leven maar daar dus NIET aan mijn potentieel als gezagvoerder..
Voor het eerst gebeurt het me dat ik ergens mijn zinnen op zet en dat dat tegen me werkt, dat kan dus ook.
Wat nu? Simpel: even slikken en weer doorgaan. Het is een hele grote teleurstelling maar niet meer dan dat. Ik heb een mooi vak geleerd, en de lucht in zal ik. Maar Nederland is klein dus er bestaat een redelijke kans dat ik mijn geluk ergens anders zal gaan beproeven. Ik heb een internationaal vak geleerd en de wereld is mijn werkgebied. Anne steunt me hier volledig in en dat is echt helemaal te gek. We zitten samen met de wereldkaart en de Stormrider Guide (lonely planet voor surfers, red.) voor ons neus te kijken wat een mooi plekkie zou zijn om mijn carriere te starten. Maar ik ben realistisch genoeg . Het meest kritische moment van een vliegcarriere is de start; hoe meer uren hoe meer ik waard ben. Dus die carriere moet van de grond en ik pak in principe alles aan wat op mijn weg zal komen.
Vanmiddag gaat het waaien, life is still good!
Groetjes, Bart