Auteur Topic: AmsterdamSlalomSchool  (gelezen 12079 keer)

Pele

• Hero Member
Re: AmsterdamSlalomSchool
« Reactie #150 Gepost op: 13 februari 2010, 00:00:36 »
uh?
Jump a little higher!!!!

Pele

• Hero Member
« Reactie #151 Gepost op: 13 februari 2010, 00:01:24 »
er is toch ook zon fil met twee van die donwhillers die in een pak ergens een berg af gaan en onderweg ook nog allerlei auto's tegen komen?
Jump a little higher!!!!

Pele

• Hero Member
« Reactie #152 Gepost op: 13 februari 2010, 00:18:07 »
<a href="http://www.youtube.com/v/kkviQ41u0eQ" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/kkviQ41u0eQ</a>
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2010, 00:45:11 door xray »
Jump a little higher!!!!

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #153 Gepost op: 13 februari 2010, 00:48:42 »
Yow, Harman....
Jijtube filmpjes kun je alsvolgt in het forum zetten

Klik flash symbool aan, verander de waarde in 540 en 380 en pak dan de url van het filmpje zoals die in object staat. Plak deze tussen de sluit ] en open [ haken (in die volgorde). Let op altijd /v/filmnummer en niet anders
http://www.youtube.com/v/kkviQ41u0eQ
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #154 Gepost op: 13 februari 2010, 08:45:13 »
Wat een gaaf filmpje zeg!

Robby G

• Hero Member
  • mister Robby G
« Reactie #155 Gepost op: 13 februari 2010, 10:58:18 »
Jezus wat relaxed zeg !! Die gast is echt goed
Robby G

Pele

• Hero Member
« Reactie #156 Gepost op: 13 februari 2010, 12:23:50 »
top raymond ik was al aan het zoeken hoe het moest maar kreeg het niet voor elkaar!
Jump a little higher!!!!

Roni-Size

• Hero Member
  • SHUT UP AND KITE !!!
« Reactie #157 Gepost op: 8 juli 2010, 10:43:50 »
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2010, 17:53:47 door Roni-Size »

Robby G

• Hero Member
  • mister Robby G
« Reactie #158 Gepost op: 10 juli 2010, 08:56:42 »
30 graden top om te skaten;-)
Robby G

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #159 Gepost op: 22 juli 2010, 22:16:51 »
Nog maar 1 weekje n dan.......

http://sk8slalomworlds.com

Ben die 6 voet slalom al aan t trainen ........pfff das kort :H

Kees

• Hero Member
« Reactie #160 Gepost op: 23 juli 2010, 10:37:00 »
Waar is die wedstrijd?

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #161 Gepost op: 23 juli 2010, 11:28:26 »
Waar is die wedstrijd?

In het plaatsje Hradec kralove in Tjechie. In de buurt van Praag Kees.

Marc

• Administrator
  • Hero Member
    • GraphicMix
« Reactie #162 Gepost op: 24 juli 2010, 10:10:05 »
succes Ernst!
Kom je op het podium?

Emiel

• Hero Member
  • Kiten tot je geen zin meer heb..
    • EmielRense
« Reactie #163 Gepost op: 24 juli 2010, 15:41:10 »
Rammen ernst! Succes ;D
EmielRense.com

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #164 Gepost op: 24 juli 2010, 21:53:35 »
succes Ernst!
Kom je op het podium?

Thnx mannen voor jullie aanmoedigingen! n euhhh over dat podium gesproken? Ik zie op de startlijst zowiezo al 10 verschrikkelijk snelle namen, maar ja........Chris schulz was vorig jaar net achter mij n scoorde nu erug hoog bij het EK (5 e plek).
Ik prijs me niets rijk....ik vind het gewoon helemaal geweldig om met die grote namen te gaan strijden n ik ga m'n best doen!

Kees

• Hero Member
« Reactie #165 Gepost op: 26 juli 2010, 08:45:04 »
Good luck. Ben benieuwd. Zet er anders een zeiltje op.

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #166 Gepost op: 26 juli 2010, 11:59:22 »
of een elektromotor net als bij het wielrennen. :laugh:

Succes, geniet ervan.

Boy

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #167 Gepost op: 30 juli 2010, 08:49:34 »
Succes dit weekend!
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #168 Gepost op: 30 juli 2010, 20:12:10 »
Succes!!!

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #169 Gepost op: 3 augustus 2010, 11:07:39 »
Wat een waanzinnig WK was dit zeg!
2 jaar geleden kwam ik al een deel van deze grote namen tegen in Amsterdam. Toen eindigde ik bij het EK op een 53 plek van de 55 n nu....hoor ik als ik naar boven kom die snelle jongens zeggen .....”nice run Ernst! “

Beetje lastig te verstaan, maar wel een hele mooie reportage!
http://www.ceskatelevize.cz/program/10302219248-02.08.2010-20:00-4-ms-ve-skateboardu-hradec-kralove.html

De eerste dag dreigde bijna in de regen te vallen. Het parcours was bizar lang, niet heel erg  stijl, maar je kreeg r een lekkr vaartje n het waardeloze asfalt gaf maar heel weinig grip..... De hele tijd miezerde het iets en door de warmte verdampte het ook weer net zo snel, maar bij sommige cones die onder de bomen stonden bleef het asfalt gevaarlijk nat.
Toen het om 16.00 echt begon te plenzen d8en we van, nou dit is gedaan voor vandaag. Een 5 tal trainingsruns had ik gemaakt n r was nog g1 wedstrijd gereden.
R werd een deadline getrokken van 18.00. Als het dan niet droog zou zijn zou de wedstrijd gecanceld worden. We besloten na een uur terug te gaan naar het hotel, waren zo'n dag hangen langs de weg wel zat. Na een douche besloten we een  %proost% te gaan drinken. De straat was echter droog aan het worden en het was net na 18.00 dat we hoorden dat de wedstrijd door zou gaan....Holy shit! Wij naar de course gescheurd waar ik met1 naar de start moest.
R was een nieuwe course gestoken welke ik nog niet getraind had. Terwijl ik naar boven liep heb ik m nog ff optisch verkend maar het was verre van een fijne start.
De course was echter zow verschrikkelijk lekkr dat het meer leek op een giant bij het snowboarden. Als een jecko raasde ik naar beneden met een hele nette tijd!

De tweede dag stond r een tight volgens de nieuwe normen. De ISSA heeft de straight vervangen door de tight. Het komt erop neer dat het een belachelijk kort gestoken course is die de vorm van een slang aanneemt. Zet 70 van die cones achter elkaar n probeer daar maar eens met een rotvaart doorheen te jassen. De eeste van de twee trainingsruns die je mag maken leken bij mij meer op een dominoday. Meer dan 10 cones om n je hebt een dsq aan je skateshort.
Shit…….hij was prima te doen, maar voor mij niet op topsnelheid. Ik moest gewoon langzamer boarden dan ik wilde n het ging dan ook niet naar mijn zin. De ene dsq na de ander werd uitgedeeld, n alhoewel ik beide kwalies (maar) 6 cones omgooide was ik niet tevreden. Ik wil zoiets clean rijden n hard. Ik vind gewoon dat je die hele course clean moet rijden, 1 cone om is eigenlijk al een dsq. Zoals Die Yanic gusmitz of Yoe mc Larren…..allemachtig wat was dat gaaf wat die gasten flikten zeg. Op topspeed door deze course n CLEAN!
Zo’n slalom had ik echt nog nooit getraind , maar ik weet nu wel wat me te doen staat.
s'Avonds was er een feest, maar bewust hield ik me in met die enorme pullen bier, want ik had mijn zinnen op dag 3 gezet. Dat is wat wij in Amsterdam trainen. Van Christof Baumann hoorde ik dat het asfalt er goed bijlag n dat de helling erg  mooi was.
R stond een bloedmooie hybrid: snel, lekkre cone afstand n een hele  mooie helling.
Ik was helemaal in m’n sas. De eerste run had ik me al netjes binnen de top 24 gekwalificeerd en de tweede run kon ik nog een halve seconde van mijn  tijd afsnoepen. Ik ging als 21e de wedstrijd in. Ik moest tegen de nr 12…Paul Price!
Een betere tegenstander kon ik me niet voorstellen, want ik had hem in Hog Hill al een keer te pakken genomen.
De eerste run leek wel een copie van die van Hog Hill. Ik lag bij de start een fractie voor, maar die stoomboot kwam steeds dichterbij om 3 honderste van een seconde eerder over de streep te komen. Paul had echter 1 cone omgegooid n ik was clean dus stond ik 8 honderste voor.
De tweede run lag ik weer voor, plotseling leek het alsof r vlak voor me iets het parcours op rolde, maar het bleek de schaduw vanuit het juigende publiek te zijn ofzow. Ik schrok n miste een cone……
Ja, ik had nog nooit een afdaling gedaan met zovel publiek langs de kant. Alhoewel ik baalde als en stekker was ik toch heel tevreden. Paul Price vertelde me dat hij wist dat ik een lastige tegenstander zou zijn n was dolblij dat hij van me won….Mooier kan toch niet? Of toch wel, want het smaakt naar meer…veel meer. Zo reed ik na de race nog diverse runs door de course, ik kon r geen genoeg van krijgen. Heb ook de Kaliber carbonversie geprobeerd  van de hybrid kampioen Viking Hadestrand… Whooow die lag net als die Tomahawk die ik ooit van X-ray moest proberen op de weg in plaats van op de sneeuw. N ik heb r met1 maar 1 geregeld bij de importeur ;-)
Voor ik naar dit WK ging had ik zitten kijken naar de rijders en hoever ik zou kunnen komen. Op de World ranglist stond ik iets van 35e n kreeg daardoor ook het startnummer 38. Ik hoopte te kunnen scoren bij de top 20 n het is me gelukt…..18e met dit veld is absoluut niet verkeerd! N als je Richy Carasco’s leeftijd tjekt n dan kijkt hoe snel die gast is? Dan zie je dat je dit nog een hele tijd kunt doen!

https://spreadsheets.google.com/pub?key=0AobfQRgK1FLsdC01TDVIVUxiQ1hlX3FyR1VYczJjWlE&hl=en_GB&output=html
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2010, 11:18:13 door soulsurfer »

Emiel

• Hero Member
  • Kiten tot je geen zin meer heb..
    • EmielRense
« Reactie #170 Gepost op: 3 augustus 2010, 14:03:27 »
Gaaf ernst! Echt top!!  ;D Even trainen op die tight en dan sta je straks in de top 10!
EmielRense.com

Rick

• Hero Member
« Reactie #171 Gepost op: 3 augustus 2010, 14:41:00 »
Lekker verhaaltje weer ernst, en een top prestatie  !b
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
(Albert Einstein)

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #172 Gepost op: 3 augustus 2010, 16:45:28 »
Ik zag bij een ander topic dat r aan de techniek getraint ging worden....... Moet je voor de gein eens kijken naar dat filmpje wat ik erbij gepost heb n dan scrollen rond de 35 minuten. Ik bedoel de run tussen Richy Carasco n die Janiz Guzmitz.
Richy is zo'n 30 jaar ouder, zo'n 50 kilo zwaarder n reageert 100 x trager. De techniek van deze 2 rijders is zow verschrikkelijk verschillend! Janiz is heel snel weg, maar tjek het verschil op de finishlijn!

Marc

• Administrator
  • Hero Member
    • GraphicMix
« Reactie #173 Gepost op: 4 augustus 2010, 09:15:35 »
erg leuk om te lezen Ernst!
heb je nog foto's gemaakt?

soulsurfer

• Hero Member
« Reactie #174 Gepost op: 4 augustus 2010, 10:02:05 »
erg leuk om te lezen Ernst!
heb je nog foto's gemaakt?

Ja iets van 200 ;)

Dat filmpje waar ik naar gelinkt heb in dat stukkie is echter zow verschrikkelijk compleet.....daar kunnen die foto's van mij niet tegenop.
Jammer dat het begint bij de meiden. Wij gaan inmiddels een dikke 2 seconden sneller naar beneden. N tjek rond de 35 minuten, dan zie je Joe mc Larren giga op z'n plaat gaan. We stonden r vlak bij toen dat gebeurde, n snapten er helemaal niets van. Het lijkt of z'n board ineens uitbreekt!
Ik heb zo'n idee dat hij echt gehakt had gemaakt van Dominic alhoewel ik zijn techniek echt vreemd vind.