Auteur Topic: Open onofficieel NK GS  (gelezen 10810 keer)

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
Re: Open onofficieel NK GS
« Reactie #75 Gepost op: 2 maart 2010, 13:10:24 »
Ik wil veel te graag dat het al dit weekend is  ;D

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #76 Gepost op: 2 maart 2010, 16:45:34 »
Hallo allemaal,
Hierbij even de samenvatting hoe het er nu voor staat.

Op zondag 14 maart gaan we de reuzenslalom die op het NK in Laax was afgelast, inhalen. Het is nog steeds niet helemaal duidelijk of het een officieel NK mag heten, maar we laten het sowieso doorgaan. De insteek is een gezellig weekend met alpineboarders in de echte sneeuw in het Sauerland: zaterdag zorgen we voor een trainingsslalom en zondag zal de wedstrijd om een uur of 11 van start gaan. De enige onzekere factor is het weer, maar zoals de voorspellingen er nu uitzien valt er vlak voor dit weekend weer (veel) sneeuw en wordt het ook weer flink kouder dus zal die verse sneeuw waarschijnlijk wel blijven liggen...

De facts:
Wanneer? Trainingsreuzenslalom op 13 maart en reuzenslalomwedstrijd op 14 maart.

Wordt het een officieel NK? Raymond is druk bezig met NskiV om het officieel te maken, maar ook als dat niet lukt laten we de wedstrijd doorgaan.

Waar? Er is voor zaterdag en voor zondag een piste gereserveerd op de Altastenberg in het Sauerland. Dat ligt 3 a 4 uur rijden vanuit Nederland.

Wat? stubbies, vlaggen, tijdmeting, startpalen, bibs, medailles, etc zijn geregeld

Wie doen mee? Helaas zullen de (junioren)beloften niet bij de wedstrijd aanwezig zijn ivm een andere wedstrijd die meetelt voor de jeugdwereldkampioenschappen. Maar verder heb ik al van veel mensen gehoord dat ze willen komen. Lars, Zoe, Zoey, Caroline, Heleen, Aranta, Hjalmar, Raymond, Maarten, Michelle, Yvette, Daan, Rosella, Martijn de Jong, Jimmy, Eline, Elana, Ron, Marcel, ...

Wie helpen? Er zijn waarschijnlijk al wat vrijwilligers voor het starten en noteren van tijden, en daar gaat Raymond ook nog een oproep voor doen. En je kunt je natuurlijk ook spontaan als vrijwilliger bij mij, Raymond of Maarten aanmelden.

Waar slapen we? We zijn nog druk bezig om een accomodatie te vinden waar we gezellig samen terecht kunnen. Zodra we wat weten vind je hier op het forum een link naar een website waar je kunt boeken en voor welke prijs. Het ligt waarschijnlijk tussen de 40 en 50 euro voor een overnachting inclusief avondeten en ontbijt. Een extra overnachting vrijdagavond met ontbijt zal rond de 30 euro kosten. Maar je kunt natuurlijk ook alleen op zondag komen en in een dag heen en weer rijden.

Hoe gaan we ernaar toe? Er zijn redelijk wat volwassenen (soulboarders en chacaltaya's) die met de auto rijden en nog plek over hebben in de auto. Als je nog vervoer zoekt of een plek in de auto overhebt, meldt dat dan even op het forum.

Heb je een vraag: post 'm! En hou dit topic in de gaten voor het aanbod voor de accomodatie. p.s. Je kunt natuurlijk ook zelf accomodatie gaan regelen, we maken het alleen wat makkelijker en het is wel zo gezellig met z'n allen bij elkaar...

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #77 Gepost op: 2 maart 2010, 17:46:56 »
Super!

Als het goed is krijg ik de auto van m'n vader mee - dat betekent genoeg plek voor 3 of 4 man met materiaal. Als er mensen zijn die mee willen rijden, stuur me dan even een bericht. Ik vertrek vrijdag eind van de middag of zaterdagochtend - hangt ervan af hoe laat de training zaterdag begint. Mijn voorkeur gaat uit naar vrijdag vertrekken.

Erwin
Go hammer - go hardboots! :H

dikkiedick

• Hero Member
  • een bmw 645i.....met radio...
« Reactie #78 Gepost op: 2 maart 2010, 22:07:17 »
Wie regelt de openings party ?en wat is het thema?,en Welke DJ's draaien er op de afsluitende Avond.?.............. %proost% %proost% %proost% O0

Oja en ik weet wie er kommentaar kan leveren (evt op de tv...)

Het begint met E en het stop bij é (en deze horen erook nog bij..m é s)  :angel:

Ron

• Hero Member
  • Starsky says: Do it!
« Reactie #79 Gepost op: 2 maart 2010, 22:38:02 »
En zijn er nog clinic's? Trekkerboarding, Dick? ;D

Ik kan als ik zelf rijd 2 grote jongens/meisjes en veel spullen meenemen. Weet nog niet of ik vrijdag, zaterdag of zondag rij. Voorkeur voor zaterdagochtend achterlijk vroeg.
« Laatst bewerkt op: 2 maart 2010, 22:40:18 door Ron »
Yoda: Never straight a line is.

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #80 Gepost op: 3 maart 2010, 15:39:15 »
Van sneeuwverwachting.nl

In het Sauerland woensdag en donderdag overwegend zonnig. Vorstgrens ligt stabiel rond 600m. Vrijdag en zaterdag perioden met lichte tot matige sneeuwval. Sneeuwgrens zakt tot in het laagland. Zondag klaart het weer prachtig op. Vorstgrens ligt opnieuw in het laagland.

Van Sauerland website

"Die aktuelle Wetterlage:
Am Mittwoch nach frostiger Nacht ein freundlicher Tag aus Sonne und Wolken. Höchstwerte am Nachmittag in den Hochlagen um 0°C, sonst bis 5°C, nur schwacher Wind von Norden

Die Vorhersage von Donnerstag bis Sonntag:

Am Donnerstag weiter freundlich, aber etwas kälter, der Nordwind nimmt leicht zu. Am Freitag weiterhin ein freundlicher Mix aus Sonne und Wolken, zum Abend aufkommender Schnee, Samstag meist bedeckt und zeitweise Schneefall. Am Sonntag Wetterberuhigung mit freundlichen Abschnitte, weiterhin kalt, nachts Frost-verschärfung (3.3. 8.00 Uhr Meinolf Pape)"
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #81 Gepost op: 3 maart 2010, 23:49:43 »
Heleen, Caroline, Ronald en ik gaan zondag waarschijnlijk vast even kijken (en boarden ;D) daar!

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #82 Gepost op: 4 maart 2010, 00:23:19 »
kleine kans dat ik dan ook even ga....

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #83 Gepost op: 4 maart 2010, 11:05:54 »
Weet iemand al welke pister er is gereserveerd?

Ik ga er namelijk morgen (miss ook Zaterdag) heen om al vast wat te trainen.

Boy

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #84 Gepost op: 4 maart 2010, 12:09:58 »
Zie tweede pagina.. Westfalenhang 2

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #85 Gepost op: 4 maart 2010, 12:29:41 »
Thanks!
Ziet er volgens mij wel top uit.

Boy

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #86 Gepost op: 4 maart 2010, 14:44:27 »
Van Sneeuwverwachting.nl

In het Sauerland is het donderdag strakblauw. Vorstgrens stijgt in de middag richting 500m. Vrijdagochtend nog zonnige periode. In de middag trekt het snel dicht en begint het te sneeuwen tot in het laagland. Zaterdag aanhoudend zwaarbewolkt met lichte sneeuw. 15cm mogelijk. Zondagochtend kans op een laatste vlok sneeuw. In de middag mooie opklaringen. Maandag puur zonnig en koud. Dinsdag wisselend bewolkt en weer wat zachter..

Van de sauerland website

Die aktuelle Wetterlage:
Am Donnerstag nach kalter Nacht wieder oft sonnig mit einigen Wolkenfeldern. Nachmittagstemperaturen kälter als am Vortag.

Die Vorhersage von Freitag bis Mittwoch:

Am Freitag Sonne und Wolken, am Nachmittag und Abend aufkommender Schneefall mit Glätte. Auch in der Nacht und Samstag fällt zeitweise Schnee, im Tagesverlauf abnehmend. weiterhin ein freundlicher Mix aus Sonne und Wolken, zum Abend aufkommender Schnee, Samstag meist bedeckt und zeitweise Schneefall, im Tagesverlauf abnehmend. Am Sonntag Wetterberuhigung mit freundlichen Abschnitte. In der ersten Wochenhälfte Fortsetzung des freundlichen und kalten Winterwetters, nachts örtlich strenger Frost unter -10°C. (4.3. 8.00 Uhr Meinolf Pape)

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #87 Gepost op: 4 maart 2010, 15:12:32 »
Een officieel NK gaat het helaas niet worden. Dan moeten Mirjam en de junioren ook mee kunnen doen. We gaan echter wel gewoon een wedstrijd houden. Informatie over accomodatie en zo volgt. Graag horen we wie er mee gaat doen!

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #88 Gepost op: 4 maart 2010, 15:19:44 »
@raymond: jammer, maar die junioren en Mirjam kúnnen toch meedoen?! En een NK gaat toch ook altijd door, ook al doet Nicolien niet mee? ;)

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #89 Gepost op: 4 maart 2010, 15:20:52 »
Ja, ik ben erbij en laat ook 2 wedstrijden in Oostenrijk hiervoor liggen.

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #90 Gepost op: 4 maart 2010, 15:33:02 »
@raymond: jammer, maar die junioren en Mirjam kúnnen toch meedoen?! En een NK gaat toch ook altijd door, ook al doet Nicolien niet mee? ;)
Inderdaad!

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #91 Gepost op: 4 maart 2010, 15:33:30 »
Ja, ik ben erbij en laat ook 2 wedstrijden in Oostenrijk hiervoor liggen.
top!

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
« Reactie #92 Gepost op: 4 maart 2010, 15:47:38 »
Een officieel NK gaat het helaas niet worden. Dan moeten Mirjam en de junioren ook mee kunnen doen. We gaan echter wel gewoon een wedstrijd houden. Informatie over accomodatie en zo volgt. Graag horen we wie er mee gaat doen!
Wat flauw! Maar goed, ik wil nog steeds mee doen. En wat betreft de accomomdatie, Layla gaat ook mee. We willen op vrijdag gaan rijden en zondag weer terug.

Marc

• Administrator
  • Hero Member
    • GraphicMix
« Reactie #93 Gepost op: 4 maart 2010, 15:50:18 »
Wie bepaalt er of het een officieel NK mag heten of niet? En heeft die dan het alleen recht daarvoor? Hoe werkt dat eigenlijk?

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #94 Gepost op: 4 maart 2010, 15:59:23 »
[offtopic] Een tweepersoonskamer met kniebankje voor Martijn en Layla staat genoteerd... :P [/offtopic]

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
« Reactie #95 Gepost op: 4 maart 2010, 16:03:58 »
Wie bepaalt er of het een officieel NK mag heten of niet? En heeft die dan het alleen recht daarvoor? Hoe werkt dat eigenlijk?
Volgens mij de door de FIS erkende nationale skivereniging van een land. Maar Raymond kan het beter uitleggen denk ik.

Misschien dat je het altijd een NK zou kunnen noemen, alleen wordt het niet erkend door de FIS. Maar het staat je weer vrij om een skivereniging op te zetten. Dan zit je wel weer met erkenning door het IOC enz. enz.

Wie heeft hier (internationaal) recht gestudeerd?

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #96 Gepost op: 4 maart 2010, 16:14:04 »
Je kan het altijd het officieuze NK reuzenslalom snowboard noemen. Dan bepalen de mensen zelf wel wat voor waarde ze eraan hechten.

Een officieel NK is ook niet altijd helemaal de beste afspiegeling van het niveau van de sporters in een land.

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #97 Gepost op: 4 maart 2010, 16:18:40 »
Lage Landen Kampioenschap PGS.....
Alleen een onder auspicieen van de officiele bond gehouden wedstrijd, mag het predikaat Nederlands Kampioenschap voeren.
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2010, 16:21:29 door Maarten »

Hjalmar

• Hero Member
    • Snow Dragon
« Reactie #98 Gepost op: 4 maart 2010, 16:26:58 »
Alleen een onder auspicieen van de officiele bond gehouden wedstrijd, mag het predikaat Nederlands Kampioenschap voeren.
meeste mensen zijn toch lid van de NskiV... of is dat niet genoeg  :angel:

Daarbij weten we allen de waarde van deze titel (welke deze wedstrijd ook mag krijgen) inhoud: Een heel gezellig weekend met de "beste" alpine boarders, van Nederland.

Jacqueline

• Full Member
« Reactie #99 Gepost op: 4 maart 2010, 19:01:28 »

Ik vind het een beetje jammer dat het nu over de rug van de beloften en Mirjam geen officieel NK word. Als ze naar het NK zouden willen kunnen ze daar naartoe, dus vanuit die kant kan het geen belemmering zijn om het officieel te maken.
Nu graag de echte reden om het niet officieel te maken.