Auteur Topic: Wanneer zou jij weer mee doen met een wedstrijd, graag reageren!  (gelezen 2280 keer)

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
Wanneer zou jij weer mee doen met een wedstrijd, graag reageren!
« Gepost op: 12 oktober 2010, 16:36:33 »
Beste boarders,

We hebben gisteren het een en ander besproken over hoe nu de wedstrijden te organiseren.
We vinden het namelijk heel jammer dat een grote groep rijders van de maandag en donderdag avond niet mee doen met wedstrijden. En dat is nu net de groep die een wedstrijd doet slagen of niet.
Zo was er vorig jaar een top wedstrijd weekend in Terneuzen, maar daar kwamen jullie niet naar toe.

Nu is onze vraag dan ook waarom komen jullie niet of niet meer ?

De organisatie van 2 oct. heeft jullie al geprobeerd met meer runs te trekken maar dat mag ook niet baten.

Gisteren kwamen de volgende punten en eventuele oplossingen al naar boven.

Ligt er aan of het 1 of 2 dagen is. (gezien de afstand/ slaap kosten)
Format.
Wedstrijd houden na de psl finales (bv speedcontest)
Er een trainings avond aanvast knopen.
Prijzen geld
Music/ feest.
Lokatie: Zoetermeer of b.v Terneuzen (miss. hebben jullie zo iets van ,wat ze ook verzinnen ik ga gewoon niet zo ver rijden voor een wedstrijd)
Een indoor Nk van maken.
Ruim van te voren comuniceren omdat je dan vrij kan plannen. ( hoelang van tevoren is dat dan?)

Daarnaast lijkt het mij ook leuk om een apparte bib te maken (gele Bib) voor de aanvoerders van de NSSP lijst.
Maar ook wat Aranta al aangaf om je kwali aan de hand van die lijst te doen, dan raced iedereen tegen zijn eigen niveau. Ook heb ik zelf een heel cool format maar ik zou eerst graag van jullie willen weten WAT WAAROM ENZ.

Ik hoop dat op deze vraag veel mensen reageren naast de mensen die altijd reageren zoals b.v Erwin,Rob,Ray en ik zelf.
Wil het namelijk weten van b.v. Marc.o, Michel,Hjalmar,Henk enz.enz.

Boy
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2010, 10:22:20 door xray »

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
Re: Waarneer wel/Waarneer niet.
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:45:26 »
Terneuzen kwam gewoon niet uit qua weekend. Overnachtingsmogelijkheid speelt wel mee als het ver weg is. Ik denk dat voor mij ook het format mee speelt. Als het net zoals 2 oktober weer veel wachten wordt neemt voor mij de lol ook af. Maar voorlopig blijf ik mega enthousiast.

henke

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:52:20 »
Voor mij geldt het volgende:

Ik train van medio oktober tot eind april. Probeer elke maandagavond te komen en sta te popelen om aan de techniektraining mee te doen. Wedstrijden die in die periode vallen zijn voor mij leuk om mee te doen.
Afstand is dan geen probleem voor mij. (Baal er nu nog van dat ik die wedstrijd in duitsland heb moeten missen).
Belangrijk voor de wedstrijden is tijdige informatie. Zoals het op het moment op het forum gaat is voldoende. Dan natuurlijk tijdens de maandagavond na de trainingsborrel afspraken maken wie er gaan en eventueel carpool afspreken.

Robby G

• Hero Member
  • mister Robby G
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2010, 23:00:38 »
persoonlijk ben ik voor 1 dag vette wedstrijd maar landgraaf in de zomer met lekker weer heeft ook zijn charme ;) ;) ;).
Verder leuk idee gele bib en ik denk als je er een officieel NK van kan maken dat bepaalde zaken ook makkelijker gaan.
Het is namelijk altijd vet om mee te doen met het nk snowboarden  ;) ;) aantrekkelijker voor sponsoren om hun naam en prijzen beschikbaar te stellen.
En kijken of je het in combi kan doen met training van de bondscoach en evt een beroemde nederlandse die een aardig potje kan boarden met zus en vader (mochten die zin en tijd hebben natuurlijk).
In combi met de nskiv meer sponsoren, training van bondcoach, bekende etc, en de naam Nk snowboarden indoor met evt ook freestyle, slopestyle en doe eens gek een inimini boardercross (of grote slalom met projumps en rollers) zo zag vroeger namelijk ook de sbx eruit altijd leuk en succes nummer.

Afijn genoeg ideeen ik hoor graag meer ideen suggesties!!

Laters RG
Robby G

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2010, 08:56:06 »
Kom op jongens,

3 reagties geeft alleen nog maar meer de bevestiging dat het geen zin heeft wedstrijden te organiseren, Robert,Rick,Rogier,Annemiek,Dick,Bart,Kees,Marc.o,Harmen,Rachel,Ronald,Ernst,Wim enz. enz.

Het heeft namelijk geen zin een kar te trekken waar iedereen van afpringt en geen nieuwe mensen opklimmen.

Veel mensen geven namelijk in verschillende topic's aan iets voor de sport te willen doen. Dus bij deze.

Kom op en laat dit Topic deze weken niet afzakken naar de volgende pagina.

Boy

Daan

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2010, 09:14:29 »
idd topic wordt veel gelezen maar niet geschreven!

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2010, 09:24:02 »
Een paar punten van mij zitten al in de suggesties; ik weet niet of ik zelf nou nog moet reageren of niet. Vind het namelijk een goed idee van Boy dat anderen dat eens zouden moeten doen.
Go hammer - go hardboots! :H

Rachel

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2010, 09:52:50 »
Kom op jongens,

3 reagties geeft alleen nog maar meer de bevestiging dat het geen zin heeft wedstrijden te organiseren, Robert,Rick,Rogier,Annemiek,Dick,Bart,Kees,Marc.o,Harmen,Rachel,Ronald,Ernst,Wim enz. enz.

Sorry dat ik niet reageer, maar je geeft naar mijn idee aan dat mensen moeten reageren die normaal niet bij wedstrijden zijn :P
Naar mijn idee ben ik er (nagenoeg) altijd. Deze laatste wedstrijd was ik helaas geblesseerd (baal er enorm van :()

Voor wat betreft het format, ik ben overal voor in. Indoor Nk lijkt me helemaal super.
En zoals je hopelijk weet, waarderen wij jou tomeloze inzet enorm. Ga vooral door ;D

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2010, 10:00:33 »
Okee, ik kan het niet laten - echt een top idee inderdaad: een NK indoor!  ;D

xray

• Administrator
  • Hero Member
Re: Wanneer zou jij weer mee doen met een wedstrijd, graag reageren!
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2010, 10:22:49 »
Zeker top! Ik doe bijna altijd al mee! Veel te leuk!
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2010, 11:51:08 »
Een hele boel valt of staat met aandacht en/of marketing. Zouden er niet meer mensen komen als er meer publiek op af komt? Dat het meer een evenement wordt?
Heeft het misschien zin om weken van te voren te flyeren? gerichte internet/social media campagnes?
Ik blijf zoveel mogelijk meedoen iig

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2010, 12:09:19 »
Een hele boel valt of staat met aandacht en/of marketing. Zouden er niet meer mensen komen als er meer publiek op af komt? Dat het meer een evenement wordt?
Heeft het misschien zin om weken van te voren te flyeren? gerichte internet/social media campagnes?
Ik blijf zoveel mogelijk meedoen iig
!b

annemiek

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2010, 12:20:51 »
Ik ben er ook nagenoeg altijd bij hoor :-\ Alleen inderdaad de laatste wedstrijd deed ik niet mee, had meer met mezelf te maken dan met de wedstrijd.

Zoals eerder ook aangedragen is het misschien leuker om de jeugd categorie op te doeken. Of eventueel een indeling te maken op niveau. Voor Michelle is het bijv. niet leuk en zou ze best bij ons mee kunnen doen. De andere dames jeugd kunnen dan misschien met wat mindere dames senioren een groep vormen ofzo?

Dit gebeurt natuurlijk al met Davy en Thomas bij de mannen. Ik denk dat het zo voor een aantal boarders in ieder geval interessanter wordt om mee te doen en dat er ook een spannendere strijd ontstaat!

Indeling op NSSP punten ben ik niet helemaal voor want dat betekend dat mensen die bijv. geen borstelbaan wedstrijden doen dus ook ergens onderin het veld starten....voor mij dus meer een motivatie om niet mee te doen dan om ook aan de borstelbaan wedstrijd mee te doen!

Verder vind ik het idee van een NK ook leuk.....of gewoon een combinatie. Waarom is er geen OSIS, Jagermeister of wat voor cup dan ook meer (behalve natuurlijk de soulboarders cup). En wellicht kijken of het mogelijk is meer wedstrijd in de winter in Duitsland ofzo te doen!

Goed zo Boy :D????

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2010, 12:49:44 »
Ha, toch maar een reactie al ben ik niet de doelgroep van de oproep.

Ik doe zelf altijd mee, tenminste als ik niet in buitenland in de sneeuw zit...Maar ben zo'n gek die zelfs die tripjes zo goed als mogelijk om wedstrijden heen plant als het ver vantevoren bekend is (er zijn namelijk al zo weinig wedstrijden :-(). En mijn ideeen zijn al verwerkt in Boy zijn verhaal.

Maar ik zal thuis Ronald eens vragen om ook te reageren. Ik vermoed dat kinderopvang  ;) en de aanwezigheid van een fysiotherapeut/EHBO  :-\ randvoorwaarden voor hem zijn om ook weer eens mee te doen.

@Annemiek: NSSP-indeling zou alleen voor de kwali gelden en die gaan op tijd dus maakt verder in principe niet uit tegen wie je rijdt...

marc.o

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2010, 13:25:54 »
Ik moet toe geven dat ik het nooit een probleem heb gevonden dat sommige wedstrijden zo lang duren. Ook niet als je boven staat te wachten op je beurt. Ik vind het een leuk plan om het eens op een andere manier te proberen. Ik zie dat jullie hier druk mee bezig zijn. Wat ik wel een nadeel vind is de reis tijd. Als ik hoor dat het in terneuzen is dan heb ik er geen zin in om zo'n eind te reizen. Vooral omdat het helemaal in het uiterste puntje is van nederland. Bij landgraaf heb ik andere gevoelens. Ik weet dat de baan daar top is en daar wil ik dan ook wel voor rijden. Locatie vind ik wel bepalend. Het liefst zie ik de wedstrijden in Zoetermeer. Borstelbaan wedstrijden zijn weer anders vind ik. De ondergrond licht mij gewoon niet! Ik heb elke x het gevoel of ik weer opnieuw moet leren boarden. Daarom doe ik liever niet mee aan wedstrijden die op deze ondergrond worden gehouden.

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
« Reactie #15 Gepost op: 14 oktober 2010, 13:47:57 »
Als er kinderopvang zou zijn, dan neem ik mijn kiddo's ook mee. Weer een nieuwe generatie die er mee in aanraking komt. Nu is het voor hun vooral iets dat pappa doet.

Kees

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2010, 18:07:08 »
Wat ik lastig vind is dat je niet eerst even een slalom kan oefenen voordat er een wedstrijd begint. (om weer even het gevoel te krijgen)

marco

• Hero Member
  • pannekoekstyle is my style!!
« Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2010, 18:30:32 »
ik laat niet heel vaak wat van me horen, maja daarom doe ik idd niet minder mn best om bij wedstrijden te zijn, te sfeer is geweldig en gezellig!

dat dr eens naar een ander format gekeken wordt vind ik niet eens zoon slecht idee, toen ik in snowworld een quali reed tegen Hjalmar voeld het toch wel als een race, om dat je weet dat je ongeveer gelijk bent aan elkaar.
en alleen maar de top 4 die door gaat, vind ik echt wel n beetje jammer. mede omdat ik weet dat als ik mn best doe een top 8 kan rijden. top vier wordt t voor mij niet en dus ook minder motivatie om mee te doen.

wat betreft de locatie, dat is niet echt een punt vind ik, in terneuzen deden ze echt hun best om dr n goeie wedstrijd van te maken. op een borstelbaan leer je ook idd weer boarden op een andere manier. als het droog is zijn het leuke wedstrijden.

de competitie onderling maakt de race juist zo leuk!! dat het aantal deelnemers afhankelijk is van de lokatie is wel een beetje jammer, vind ik.
net als in de bergen, geen piste is het zelfde. zo ook de sneeuw in onze hallen.

het puntensysteem is leuk en geeft motivatie om te komen en de uitslag te beinvloeden ;)
F2 dat is de shit! waar ik op rij!!!

MICHEL

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:37:12 »
nou eindelijk tijd om ff te reageren

als eerste wil ik ff zeggen dat ik zowiezo geen wedstrijdmens ben
heb dan ook niet het gevoel dat ik bij elke wedstijd aanwezig moet zijn
ben meer een gezelligheidsboarder en zie dan ook graag dat er veel mensen aanwezig zijn
als ik dan zie dat er steeds minder mensen komen heb ik ook niet meer zo'n zin om naar bijv. landgraaf te rijden
word liever 15e van de 20 dan 5e van de 10

ook vind ik het jammer als er wedstrijden buiten het seizoen gehouden worden
ik ga als het lekker weer is liever motorrijden dan snowboarden
dat vind ik meer iets voor als het koud en slecht weer is

dus bijv. liever een wedstrijd in de kerstvakantie dan half juni

afstand is voor mij geen enkel probleem
heb net een dieseltje aangeschaft dus maak me over de afstand niet echt druk ;D

wat ik minder vind is een 2 daags evenement
in nederland dan
heb geen zin om  2 dagen in landgraaf of terneuzen een wedstrijd te doen
ben niet naar duitsland geweest maar zoiets lijkt me voor volgend jaar wel iets om over na te denken

en net als meerdere al hebben gezegt weet ik graag optijd wanneer en waar er een wedstrijd plaats vind (maand/ 2 maanden van tevoren)

hoop dat je er iets mee kunt boy  ;)
my stuff
hardboots: Deeluxe indy mt.44
bindingen: F2 intec titanium
SL: Tomahawk 160cm
GS: Völkl 178cm
softboots: K2 Maysis mt.44
bindingen: Flow TEAM (:P)
SBX/freeride: Elan Vertigo 168cm.

Ron

• Hero Member
  • Starsky says: Do it!
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2010, 21:24:09 »
Ik heb serieus overwogen op 2 oktober mee te doen. Maar vlak ervoor bleek het niet meer haalbaar er bij te zijn. Heb wel wat gemist, aan de fantastische beelden te zien.

Voor mij is het niet echt belangrijk hoeveel mensen ermee doen en of er officiele prijzen of blikjes Fanta te winnen zijn. Gewoon lol hebben.

Verder is het denk ik moeilijk om met iedereen rekening te houden, je krijgt nooit iedereen tevreden. We hebben allemaal verschillende reistijd, bijvoorbeeld. En de 1 kart liever op 1 dag heen & weer terwijl de ander een weekend fijner vindt. Daar moeten jullie niet over tobben, denk ik. Afwisseling is dan weer wel een goed idee.

Wel belangrijk om het ruim van te voren te weten, vind ik.
Yoda: Never straight a line is.

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2010, 23:46:01 »
Wat mij naar een wedstrijd brengt is de goed sfeer gecombineerd met fanatieke runs.
Mi positief in willekeurige volgorde:
tombola met leuke (gesponsorde) prijzen voor iedereeen.
NK-indoor titel,
projump,
parallel met verschillende formats,
indien parallel niet mogelijk: format van bv 3 runs, waarvan de 2 slechtste tellen?

pep

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • There ain't no bad snow, only bad skiÎrs...
    • Peppie's homepage
« Reactie #21 Gepost op: 15 oktober 2010, 08:25:09 »
prima, altijd goed om ook indoor een kampioen te kunnen aanwijzen, net als buiten en op de borstels! Denk dat dat nog haalbaarder is voor iedereen om aan mee te doen als aan een NK Laax bijvoorbeeld, misschien is er ook meer publiciteit nog uit te halen!

Remco Fugers

• Organisatie
  • Sr. Member
  • *
    • Twitter
« Reactie #22 Gepost op: 18 oktober 2010, 11:17:02 »
Een korte reactie van mij,

Ik ben meer een gezelligheidsboarder, wil zelf liever boarden met vrienden, mijn kinderen en andere bekenden dan wedstrijden rijden.
Vind de trainingsavonden die jullie houden super. Ga daar vooral mee door.

Tevens speelt voor mij wel mee dat ik niet de optimale spullen heb. Deze zijn lastig te koop
of het wordt gelijk de hoofdprijs en dat heb ik er niet meer voor over.

Hoop voor jullie dat er wel genoeg animo voor blijft zodat het nog blijft voortbestaan.

Succes

Remco

wim

• Sr. Member
« Reactie #23 Gepost op: 18 oktober 2010, 13:09:26 »
ik ben uit de wedstrijden geraakt door kinderen, verbouwen en andere zaken.
Maar wat mij tegenstaat is het verre rijden en dan maar een paar keer naar beneden. (hele dag weg voor 3-4 runs)
Op de buitenbaan (ben vorige week weer eens geweest) staan Boy en ik elke keer op het podium met seconden voorsprong is er geen spanning meer in het rijden van een wedstrijd dus daar hou ik het bij trainen.
Voor de sneeuwbaanwedstrijden (ver rijden) train ik niet. Degene waar ik me "vroeger" mee kon vergelijken zijn of stukken beter geworden of verdwenen uit het circuit.

de sfeer rond de wedstrijden zijn goed maar hoe ik weer terug kom bij de wedstrijden weet ik niet. Misschien denk ik er later weer anders over.

prijzengeld, leuk maar dat komt niet bij nieuwe of "herintreders   ;D "  terecht
het verloten van mutsen enz enz zijn zeker leuk
ander format ja veel boarden weinig wachten maarja dat hoort erbij
parallelslalom absoluut voor deelnemer en toeschouwer

ik ben al lang niet meer naar een NK sneeuw geweest omdat ik het zonde van mijn tijd vond en liever zelf ga boarden ipv wachten bij de start.

ik blijf lekker boarden maar de wedstrijden heb ik even in de wacht gezet.

groeten Wim

layla

• Organisatie
  • Full Member
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2011, 12:45:34 »
Hey Boy,

Zit niet vaak op het forum en ben niet veel meer op maandag te zien (heb dan personal training de komende tijd).Maar toch even een korte reactie.

Ben geen wedstrijdboarder, heb genoeg aan wedstrijden meegedaan in de paardensport en ben daar eigenlijk wel klaar mee. De maandag zit er voorlopig voor mij niet meer in, misschien over een tijdje weer of als de PT niet doorgaat probeer ik te komen. Verder heb ik het enorm druk met de praktijk waardoor ik het boarden vaak moet laten schieten (ook o.a. chacaltaya donderdag).
Maar.. als ik tijd heb probeer ik wel met Martijn mee te gaan om hem te supporten en de anderen te zien knallen.
In april zijn wij er ook in Laax, Martijn doet dan mee.

Groetjes!