Auteur Topic: Hoi  (gelezen 1738 keer)

Marcus

• Newbie
  • *
Hoi
« Gepost op: 8 maart 2011, 18:27:25 »
Hoi,

Toevallig kwam ik op deze site omdat ik aan het rondkijken was wat voor mij het best passend zou zijn voor het vervangen van mijn snowboard materialen. En gelukkig maar want ik voelde me net Remy op mijn Alpine bordje met hardboots:-)

Eerst ff voorstellen. Ik ben Marcus 45jr en woonachtig in Maarssen. Hobby's zijn er veel maar het gaat nu om snowboarden. Ik snowboard al sinds het in veel skigebieden nog verboden was om Uberhaupt met een snowboard naar boven te gaan. laat staan naar beneden:-). Keihard gaan en scherp bochten maken (carven) is mijn ding. Snowpark is niets voor mij. Hoewel ik daar toch vaak te vinden ben omdat mijn jongens van 8 en 11 dat wel fantastisch vinden:-).

Hoewel ik echt internet minded ben kwam het niet eerder in me op om wat meer info hierover te zoeken. Want mijn materiaal is echt aan vervanging toe. Wel vaak in shops gekeken en geprobeerd wat te huren maar helaas. Ik dacht dat Alpine en hardboots was uitgestorven. Toen ik een helder moment kreeg ging ik eens internetten en naturlijk passeerde de site van Nicoline. Ik vroeg me nl af hoe zij zo kan racen en carven op softboots etc. Mij lukt dat niet. Lang verhaal maar ik zie nu dat er nog steeds redelijk wat Alpine spul te krijgen is en dat er nog veel meer lotgenoten zijn.

Mijn eerste aanschaf zijn inmiddels Intec Titanium bindingen en Intec heel set. Wow wat zal ik daar 29-3 blij mee zijn. Want dan gaan we weer een weekje. Verder ben ik me aan het verdiepen in welk bordje en schoenen het beste bij mij zullen passen.  Ik wil hard en bochten maken.  Momenteel heb ik een Rad-Air Alpine bord en ga daar keihard mee en kan redelijk carven.  Maar hij is tekort en al wat jaren oud waardoor de stijfheid natuurlijk minder is. Ik dacht zelf aan een F2 Bordje. Maar welke? Ik vind het ook wel eens leuk om een stuk off piste te gaan. Dus het moet niet een te extreem  racebord zijn. En ik ga ook met de kids wel eens rommelen of vrienden die allemaal skieen (tijd voor nieuwe vrienden). En dan nog de schoenen. Zag Deeluxe 325 maar die zitten te krap op mijn wreef. Heb hoge wreef. Dus wat nu? Zag dat iemand hier een paar bodjes F2 aanbood. Wie weet?

Het lijkt mij ook heel erg leuk om mee te doen aan de maandagavond training. Ik zou graag eens komen proef meedoen.  De kenners kunnen dan misschien aan mij zien wat het beste bij mij zou passen. Misschien moet ik komende maandag gewoon maar eens komen.

Marcus

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
Re: Hoi
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2011, 13:03:33 »
Welkom Marcus!

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2011, 14:36:14 »
Kom gewoon gezellig eens langs, dan kunnen we je redelijk bijpraten over de ontwikkelingen op het gebied van Alpine Snowboarden. Veel gebeurt namelijk in de ontwikkeling van boards.
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

yvette

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2011, 19:33:56 »
Hoi Marcus,

Ik heb zelfs ook een hoge wreef (niet heel erg overdreven) maar bij mij zitten de deeluxe schoenen erg lekker!

Groetjes,
Yvette

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2011, 22:04:14 »
Ha Marcus,
Leuk dat je voornemens bent op maandagavond te komen.

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2011, 23:52:56 »
Hi,

Ik probeer maandag te komen. Hangt een beetje af van de drukte die ik heb en achteraf krijg van een beurs as zaterdag.

Yvette bedankt. Welk type heb jij? De winkel raadde mij aan om de Deeluxe 325 te nemen met Thermoflex binnenschoen. Het zal dan hoogstwaarschijnlijk goed komen. Als het dan nog niet goed komt dan naar bootfitter.nl. Dit adres kreeg ik van de importeur van Deeluxe. Wat een service allemaal. Joepie. Op Ebay in DL waren de nieuwe modellen 325 met Thermoflex schoen nu 309. In NL ruim 130€ meer. Tja... Ik wacht nog even op antwoordt van bootfitter en dan ga ik ze bestellen.

Vorig jaar had ik nwe Burton handschoenen gekocht en zijn alweer kapot. Net zoals de vorige tussen de duim en wijsvinger gescheurd. Vind ze ook tekort. Bij een glijder altijd sneeuw in mijn mouw. Ik zag op inet THOR SNOWSPORT Snow Raider Snowboard Glove. Lekker lang en volgens hun erg goed. Graag advies.

Ik kreeg nog een pm over een bordje ... TNX

Groeten Marcus

Robert

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2011, 00:38:55 »
Hoi Marcus, welkom

Hierbij nog een schoenen tip: Head Stratos Pro.

Ik heb zelf ook Deeluxe hardboots gehad.... vonden mijn voeten niet echt fijn.  :-[

Groeten Robert
Te koop: F2 Speedster SL 163
              F2 Silberpfeil 168
              Deeluxe Indy maat 42

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2011, 09:41:53 »
Hoi Marcus, welkom

Ik heb zelf ook Deeluxe hardboots gehad.... vonden mijn voeten niet echt fijn.  :-[

Groeten Robert

Hi Robert,

Die had ik idd ook gezien. Zier ook mooi en goed uit. Ik las alleen op het Amerikaanse Carve forum dat de stijfheid per schoen enorm verschillend is (kan zijn). Dus dan waarschijnlijk ook de binnenzijde. Hier wordt ik dan weer een beetje benauwd van als ik ze online bestel. Wat was jouw probleem met de DeLuxee schoenen? Krap? Groeten Marcus

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2011, 11:09:32 »
He Marcus,

Welke maat schoenen heb je? http://link.marktplaats.nl/429774585
Ik sta namelijk al heel wat jaren op Upz/ups schoenen en die bevallen prima. En deze zien er top uit.

Ik zelf word gesponseerd door het handschoenen merk SNOWLIFE en deze handschoenen zijn helemaal top. niet alleen lange modellen maar ook sterk matteriaal en dat is wel handig aangezien wij vaak met onze handen over de sneeuw gaan. Op mijn site www.boykalkhoven.nl staat een link naar snowlife (maar volgens mij zijn ze hun site aan het veranderen) Dit jaar had ik geregeld dat als je bij de Soulboarders zit je voor inkoop de handschoenen kon kopen en denk dat dit voor volgend jaar ook wel mogelijk is.

Groeten Boy

Robert

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2011, 16:12:34 »
Hoi Marcus, welkom

Groeten Robert

Hi Robert,

Die had ik idd ook gezien. Zier ook mooi en goed uit. Ik las alleen op het Amerikaanse Carve forum dat de stijfheid per schoen enorm verschillend is (kan zijn). Dus dan waarschijnlijk ook de binnenzijde. Hier wordt ik dan weer een beetje benauwd van als ik ze online bestel. Wat was jouw probleem met de DeLuxee schoenen? Krap? Groeten Marcus

Hoi Marcus,

Bij mij zitten de Deeluxe ook te krap op mijn wreef en bij m'n tenen.... helaas.

Head Stratos Pro schoenen zijn stijver dan de Deeluxe 325 weet ik uit eigen ervaring.
Heb mijn Head's ook online bestelt: maat 43 / mondo 28 en ben erg blij  :) mee.

Groeten Robert
Te koop: F2 Speedster SL 163
              F2 Silberpfeil 168
              Deeluxe Indy maat 42

Transistor Rhythm

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2011, 22:52:38 »
Ik zou van Deeluxe alleen de 700's nemen, in mijn beleving een veel betere boot dan de 325's en 225's. Maar qua pasvorm zijn die voor mij niet zo goed als de Head boots, het leek net of ik alleen de keuze had tussen pijn of veel heel lift. Head boots zijn erg stijf maar op zich goed aan te passen. Ik heb dat wel alleen bij oudere hardboots gedaan eerst om te proberen. Ik hou wel van heel erg veel voorwaartse flex in mijn boots, maar een ander kan het weer niks vinden, en als je nou eenmaal in je (nieuwe) boots hebt zitten hakken kun je niet meer terug....

UPZ hoor ik hele goede verhalen over, maar nog nooit gepast of gereden.

Offpiste gaat met geen enkele F2 echt goed denk ik....Eliminator is wel voor softboots maar ook gewoon heel stijf. Mocht ik nog eens een nieuw board gaan halen wordt het er eentje die ook goed voor poeder is en dan denk ik zelf aan Rad Air Tanker, Dupraz D1 of Swoard Dual.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2011, 22:57:34 door Transistor Rhythm »

yvette

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2011, 17:02:05 »
Ik bezit over deze schoen:
Welk type??

http://www.blue-tomato.com/nl/Hardboots/category.bto?category=40300
Dan schoen nummer 8, met de rode snallen en de zwarte schoen.
Afb. 3 is dezelfde schoen alleen dan het nieuwe type van dit seizoen.

Groetjes,
yvette

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2011, 14:40:22 »
Hoi,

Ondanks dat de gewone versie Deeluxe 325 maatje 29 te krap zat heb ik besloten om toch Deeluxe 325 te nemen maar dan met Thermoflex binnenschoen. Bovendien is Deeluxe maatje 29 = 44. Ik heb 45 = 29.5. Die bestaat niet in Thermoflex dus heb ik maat 30 = 45.5 genomen. Met de Thermoflex schoen komt het dan vast allemaal goed.

Bij Blue Tomato hebben ze nu F2 Silberpfeil 10/11 flink in de aanbieding. Denk dat ik die maar neem.

Eergister was ik er niet omdat de beurs gelukkig zorgde voor drukte. Bovendien stond mijn oude bord voor een beurtje.

Groeten Marcus     

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2011, 00:27:05 »
Ha Marcus,

Silberpfeil is echt heel specifiek carveboard. Niet top voor slalom en niet top voor offpiste.
Denk er eerst ff goed over na. Stond laatst ook ergens een link naar Grabner op dit forum, zou ik zelf eerder voor gaan.

Groetjes,

Erwin
Go hammer - go hardboots! :H

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2011, 09:49:39 »
Hi Erwin,

Bedankt voor de tip. Ik las juist weer ergens dat het een goed all round bordje was voor racen en carven. Off piste is niet nodig. Ik schreef alleen dat ik soms ff naast de piste ga. Daar hoeft totaal geen rekening mee gehouden te worden. Ik wil (kei) hard en vind het leuk om op een slalombaan te racen. Carven, met je hand en lichaam vlak boven de sneeuw, vind ik ook fantastisch. Maar het gaat vooral om racen dan slalom en dan carven haha.

Graag advies

Marcus         

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2011, 10:24:38 »
Ik ben het met Erwin eens dat een Silberpfeil een redelijk toegspitst board is. De voornaamste reden is dat hij vrij smal is in vergelijk met Slalom of reuzeslalom boards. Dat beperkt je bewegingsruimte, dat is niet erg als je s'ochtens om half9 ergens eind januari in een doodstil gebied zit. Ben je echter om half 11 op 1ste kerstdag in een populair skigebied dan wil je toch liever een board dat kan slalomen en waar je op kunt vertrouwen.

Als je hard wilt gaan dan zou je Maarten om advies kunnen vragen, die heeft ervaring met speedskieen en boarden.

Als je wilt slalomen dan zijn er een hele hoop mensen met ervaring en kennis. Waarbij ik vooral Raymond, Erwin en Pepijn wil noemen.

Plat op de sneeuw Carven gaat niet lukken in zoetermeer, maar iedereen hier heeft er ervaring mee in de bergen en heeft er zo z'n eigen ideeen over.

Als je het er voor over hebt dan zou ik net als Erwin je adviseren om naar Sigi graners's te kijken. Het percentage Sigi's begint te stijgen onder de soulboarders.

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2011, 10:34:28 »
Hi,

Daar ben ik weer:-). Ik ben bezig met de Intec bindingen op mijn oude bordje aan het plaatsen. Op mijn oude bord had ik ongeveer 45/42. En de afstand weet ik eigenlijk niet eens. Het ging prima met deze stand maar heb eigenlijk nooit wat anders geprobeerd. Wie weet kan het nog beter/lekkerder?

Ik hou van hard:-)

Uhm ik ben 188cm en weeg 81. Wat is voor deze lengte de beste afstand tussen de bindingen?

Marcus

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2011, 14:05:28 »
Afstand en hoek tussen de bindingen, heel-, toelift en canting moeten jou het bewegen zo weinig mogelijk hinderen. Dat wil zeggen dat die stance waarbij jij goed door je knieen kan zonder dat de boel gaat wringen voor jou een goeie stance is.

Begin eens rond de 48-50 cm als afstand.

Robby G

• Hero Member
  • mister Robby G
« Reactie #18 Gepost op: 17 maart 2011, 14:09:56 »
hmm 188cm ik zeg 51cm stance en je graden hoek hangt in jou geval maat 45 ook erg af van de breedte van je board zorg ervoor dat je boots niet buiten je board vallen!!

succes Rg
Robby G

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #19 Gepost op: 17 maart 2011, 14:10:42 »
Volgens mij kun je veel meer lol hebben aan een echt slalomboard dan aan een Silberpfeil. Extreme carving is zeker ook met een slalomboard mogelijk. In hoeverre de laatste technologieen zijn doorgevoerd in de Silberpfeil weet ik niet, maar bij de F2 Speedster SL WorldCup zitten die er wel in.

En zoals Martijn zegt: ook in de hal heb je er veel aan.

Misschien kan Henk zijn ervaringen over de Silberpfeil delen met je.

Ik denk dat goed boarden en vol carven op een Silberpfeil zeker mogelijk is, maar je maakt het jezelf makkelijker om goede techniek aan te leren op een wat breder board.

My2cents ;)

Daan

• Sr. Member
« Reactie #20 Gepost op: 17 maart 2011, 15:06:55 »
robby 51 centimeter? ppppfff dat trek ik niet hoor doe mij maar lekker 48! :P

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 17 maart 2011, 15:23:07 »
Ok tnx

Graag advies voor een bord waarmee ik hard - lees erg hard - kan en scherp makkelijk bochten mee kan maken en met slalom capaciteiten en er nog wat mee kan carven.

Poeh wat een luxe probleem;-)

Oja en dan nog gelijk advies lengte. Ik ben 188 en weeg 81kg met portefeuille en hetzelfde zonder:-)

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #22 Gepost op: 17 maart 2011, 17:31:00 »
Kijk ook eens naar deze Silberpfeil...de brede versie....

http://www.f2.com/snow/boards.php?L=1&artikel=87

Carven todat je erbij neervalt, meer controle dan de smalle versie en betaalbaar...

Gr. Mike
Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #23 Gepost op: 17 maart 2011, 17:41:14 »
Ok tnx

Graag advies voor een bord waarmee ik hard - lees erg hard - kan en scherp makkelijk bochten mee kan maken en met slalom capaciteiten en er nog wat mee kan carven.

Poeh wat een luxe probleem;-)

Oja en dan nog gelijk advies lengte. Ik ben 188 en weeg 81kg met portefeuille en hetzelfde zonder:-)

Marcus, als je echt hard wilt gaan adviseer ik je een reuzenslalomboard. Maar goed het een sluit het ander wel uit. Korte gesneden bochtjes kan met een board met een wat kleinere radius, zoals een slalomboard. Als je hard wilt heb je juist een board met een grotere radius nodig om stabiel te blijven, dan kom je uit op een reuzenslalomboard....neem er 2 ;-)))
Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 17 maart 2011, 21:35:29 »
Joo bedankt Mike.

Ik snap nog even niet waarom  - althans ik krijg het gevoel - dat er meer in de richting van een breder bord wordt geadviseerd. De advantage is 26cm breed en mijn huidige bord is 20cm breed in de taille. Ik denk dat ik 20cm breed zat vindt ondanks mijn grote voeten:=)

Maargoed met slalommen heb je dus een korter bord dan een race bord. Ik moet daar dus ergens tussen in gaan zitten. Na een dag surfen lijkt idd een SG bord heel goed bij mij passen en de Silberpfeil wat minder. Zelf kwam ik uit op de F2 Speedster RS e/o SL en dan niet te lang nemen. Tussen 163 en 168.

Graag jullie mening.

Ik ga de 29e een weekje weg dus heb nog even:-) En ik wil er geen spijt van krijgen natuurlijk. Als ik er niet uit kom dan ga ik gewoon op mn oude bord en zie het volgend jaar dan wel weer.

Bedankt voor alle adviezen

Marcus