Auteur Topic: Hoi  (gelezen 1738 keer)

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
Re: Hoi
« Reactie #25 Gepost op: 18 maart 2011, 00:23:51 »
@mike: die kende ik nog niet - cool! En de waist is 22 cm ipv. 26 cm.

@marcus: het klinkt heel flauw, maar Mike heeft gelijk met 2 boards. Slalom voor op de drukke dagen buiten op de piste en voor in de hal en reuzenslalom voor als je echt hard wilt gaan. Als je serieus overweegt mee te komen trainen in de hal zou ik echt voor een slalomboardje gaan van 162 cm. Al het andere wordt alleen maar lastiger en snel minder leuk denk ik. En op een slalomboard kun je nog steeds heel hard gaan en volgens mij is het makkelijker om daarmee op een steile piste beheerst vol te blijven carven dan op een reuzenslalomboard. En neem het vooral van mij aan, want ik ben zelf eigenwijs geweest en kwam met een 173 (vrouwenlengte GS) aan voor mijn eerste slalomtraining in de hal jaren geleden. Heb toen heel snel een slalomboardje van Boy overgenomen en wel nog veel plezier van die 173 gehad hoor. ;)
Go hammer - go hardboots! :H

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 18 maart 2011, 11:01:46 »
Sluit me geheel aan bij het bovenstaande: SL van ongeveer 160 tot 163cm als het meeste veelzijdige boardje van de 2, en een RS voor de hogere snelheden en ruime bochten.
De Sigi SL heeft me pas aangenaam verrast...
En Marcus, je had het over erg hard gaan, maar is natuurlijk relatief; in een woonwijk met verkeersdrempels, bochten en spelende kinderen, is het niet handig >30km/h te rijden, op een rustig overzichtelijk stuk duitse 4baans autobahn is >180km/h geen probleem.

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 18 maart 2011, 11:15:30 »
Rwin en Maarten,

Super bedankt! Ik ga voor een F2 SL 163 of een SG SL.

Marcus

Ron

• Hero Member
  • Starsky says: Do it!
« Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2011, 12:04:50 »
 En als het dan op hoge snelheden aankomt: ik heb pas een F2 Speedster RS aangeschaft. Erg onder de indruk van de snelheid.
Yoda: Never straight a line is.

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 18 maart 2011, 12:06:04 »
Op het forum stond ook nog deze: http://www.wimjaquetsports.nl/collectie/56/wintersport/14841/race-09.html

Is dat wat voor mij?

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2011, 17:32:52 »
Net terug van Wim Jacket.

Zag een SG Black Mamba welke behoorlijk overeen komt met mijn huidige bord. Smal (20cm) en 163cm lang. Vond hem niet heel erg stug in vergelijking met de Speedster SL welke daar ook gewoon was. De Speedster is stijver. Alleen de echte snlijlengte is van de RS veel langer dan de SG. Dat scheelt echt ongeveer 8cm of zoiets. Komt omdat de punt veel platter is. De RS was 50% korting (voor 300.-) en de SG Black Mamba was slechts 150€. Dan had je nog een SG race 09. Die kwam nagenoeg overeen met de Black Mamba maar kostte 280.-

Ik begon toch weer te twijfelen en kocht voor straf maar een nieuwe jas (HAHA). Ik herinnerde dat ik 15 jaar geleden mijn oude jas ook bij Wim had gekocht. Ik kreeg 50% op de jas terwijl er op het kaartje 30% stond. Ik heb niks gezegd. Ik wist nl ook nog dat mijn vorige jas een week later voor 30% minder werd aangeboden dus we staan na 15 jaar weer gelijk.

Toen ik thuis vond ik een fraai pakket met nieuwe Deeluxe 325's T erin. Ik heb maatje 30 (45.5) genomen ipv 29 welke een winkel mij adviseerde. Ik heb voetmaat 45. Zitten heerlijk! Wel strak maar niet pijnlijk. 29 zat qua teen prima maar niet qua strakheid om de voet. En ik moet de Thermoschoen nog ff in de oven gooien en dan aantrekken. Wat adviseren jullie qua temperatuur/tijd? En hoelang moet je in je schoen blijven zitten? En moet je nog een beetje bewegen (lopen) en de bindingen goed vast zetten?

As maandag kom ik naar Zoetermeer en wie weet heeft iemand nog een oude RS van 163cm of zoiets dergelijks waar ik het even op kan proberen.   

Ja ik heb heus wel wat anders te doen maar ik wil dit voor mn weekje boarden voor elkaar hebben...:-)

Marcus

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2011, 17:52:40 »
@Marcus
volg de volgende link naar instructies wat betreft het zelf molden;
www.bomberonline.com/store/boots/molding_liners.pdf

Blijf er wel bij, ik heb de liners volgens mij nog geen 13 minuten in de oven gedaan. Een half uur de schoenen aan en niet bewegen is het devies.

een RS is 183 een SL is 168. Maar ik heb een F2 SL 162 Equipe van vorig jaar als je die wilt proberen. Ik heb echter alleen een Intec Titanflex binding beschikbaar voor je.
Helemaal zeker of ik kom weet ik op dit moment ook nog niet.

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2011, 18:07:00 »

>> De Speedster is stijver. Alleen de echte snlijlengte is van de RS veel langer dan de SG. Dat scheelt echt ongeveer 8cm of zoiets. Komt omdat de punt veel platter is. De RS was 50% korting (voor 300.-) en de SG Black Mamba was slechts 150€.) en de bindingen goed vast zetten?

As maandag kom ik naar Zoetermeer en wie weet heeft iemand nog een oude RS van 163cm of zoiets dergelijks waar ik het even op kan proberen.   

Marcus

RS moet SL zijn sri

Ron

• Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: 18 maart 2011, 19:23:12 »
@Marcus
volg de volgende link naar instructies wat betreft het zelf molden;
www.bomberonline.com/store/boots/molding_liners.pdf

Blijf er wel bij, ik heb de liners volgens mij nog geen 13 minuten in de oven gedaan. Een half uur de schoenen aan en niet bewegen is het devies.

En inderdaad de schnallen strak dichtdoen (niet de bindingen, tenzij je van plan bent heen en weer te gaan lopen mét een boardje aan je voeten  :D)
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2011, 19:25:00 door Ron »

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #34 Gepost op: 18 maart 2011, 21:29:38 »
Ik heb ook nog een aantal Tomahawk RS liggen, mogen weg voor weinig.

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #35 Gepost op: 18 maart 2011, 22:49:29 »
Dat zijn lekkere rs boards!

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #36 Gepost op: 18 maart 2011, 23:00:27 »
HA, nog even over de breedte....

Een smaller board wisselt in theorie sneller van kant. Helaas kun je vaak de gewenste bindinghoek niet rijden op zo'n board (lees de silberpfeil) en meot je daar dus aanpassingen aan doen. Anders heb je grote kans op toe of heeldrag (ja ook op hardboots)..Zeker als je hard en extreem wilt rijden (en dus niet louter slalom), is het wel lekker als je ook megaplat door de bochten kan, vandaar de bredere versie....

Zijn trouwens goede prijzen bij Wim...

@ iedereen. Ik heb zo'n profi schoenenverwarmer ding, waarmee je je schoenen dus kunt vormen..Staat alleen niet bij mij. Als er genoeg mensen animo hebben, dan kan ik hem wel een keer meenemen op de training....
Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #37 Gepost op: 20 maart 2011, 17:19:21 »
Update:

Gister mijn thermo's 13 minuten in de ovenr gedaan op 70". Gewoon 1 schoen platliggend op alu folie. Om mijn tenen een dunne sok (afgeknipte) en daarover heen een dikke skisok aangetrokken. In de hiel vd schoen had ik geen duktape geplakt - wordt zon zooi als je het weghaalt - maar gebruikte de kartonnen bescherming die in de nwe schoen zat. Na 13mints de schoen aangetrokken en in de buitenschoen gegleden. Lekker warm zeg. Goed de hakken er in gestamp en gelopen. Na een kwartier uitegdaan en even de voeten afkoelen en teensok uit gedaan en toen weer schoen aan. Zit goed maar grote teen zat nog wat krapjes. Wel bijzonder hoe de thermoschoen zich helemaal vormt zeg. Echt goeie shit!! Vandaag twee dikke teensokken gemaakt - dus over 1 voet twee teensokken en dan de echte sok er over heen gedaan- en het hele ritueel opnieuw. Je kan dit zesmaal doen volgens Deeluxe. Toen ik ze net weer aan had - dus warm - goed me teen er in getikt dmv op de rubberen deurmat met de teen te tikken. Nu zitten ze prima alleen doet me rechterteen (nagel) zeer van al dit gedoe haha.

Vandaag de intec hak er op gezet maar dat had ik dus beter eerst kunnen doen zodat de Thermo schoen zich om de kabel had gevormd. Enfin misschien doe ik dat nog een keer. Bindingen en schoenen nog beter afgesteld. Ik houd van zoveel mogelijk rechtop en sta nu op 50/45. De hakken werken prima. Wat zal dat een gigantisch genot zijn zeg.

Morgen kom ik naar Zoetermeer en dan eens kijken of ik nog wat moet fijntunen. Hoppelijk kan ik dan op een SL 163 een baantje trekken. Bij Wim Jacket staat een 158 en een 163. Ik ga een van beide waarschijnlijk kopen.   

Bis Morgen 

Ron

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: 20 maart 2011, 23:44:57 »
dat had ik dus beter eerst kunnen doen zodat de Thermo schoen zich om de kabel had gevormd.

Zie de truc van Rob (hete schroevendraaier) onder het kopje Verplaats je schoenkabel.

Zal wel wennen worden voor je met al die vernieuwing. Succes.

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #39 Gepost op: 23 maart 2011, 13:45:40 »
Maandag lekker getraind in Zoetermeer. Schoenen zitten erg lekker. Wel weer even wennen ondanks dat ik op mn oude bordje zat. Na alle adviezen op dit forum en in Zoetermeer vandaag eindelijk nieuw bordje gekocht. Het is de F2 Speedster SL Equipe 163 geworden. Bij Wim Jacket zijn alle F2 bordjes nu met 50% korting. Tov de goedkoopste Ebay aanbieder in DL en AU zat Wim er toch zon 100 Euro onder. En er staan nog best veel soorten F2 bordjes bij WJ.

Donderdagavond nog ff naar Zoetermeer mn nwe bordje testen en dan HUP naar Solden!!

Hierbij bedank ik iedereen voor alle adviezen. Ik heb er heel veel aan gehad en ben enorm blij met mijn nieuwe zooi:-)

Sabine

• Full Member
« Reactie #40 Gepost op: 23 maart 2011, 17:28:00 »
Veel succes met uitproberen van je nieuwe bordje en veel plezier in Solden!

Ron

• Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: 23 maart 2011, 23:44:35 »
 Voor carven raad ik pistes 15 (links, zo dicht mogelijk bij lift 20) & 38 aan  8)
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2011, 23:49:08 door Ron »

Robert

• Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: 26 maart 2011, 21:53:52 »
Hey Marcus,

Kom net pas weer kijken op het forum ...  ;) dus.

Veel plezier met je nieuwe board in Solden !!

Groeten,

Robert
Te koop: F2 Speedster SL 163
              F2 Silberpfeil 168
              Deeluxe Indy maat 42

Marcus

• Newbie
  • *
« Reactie #43 Gepost op: 4 april 2011, 21:12:25 »
Hoi,

Gister weer thuis van Solden. ff in het kort mijn ervaring en een aantal vragen.

Mijn linker schoen zit ondanks volle maat groter toch te krap. Mijn grote teennagel is nu pimpelblauwpaars en zal er weldra wel vanaf vallen (AU). Kon na 2 uur niet meer boarden en heb toen me thermoschoen nog een keer laten opwarmen en gebruikte een echte toecap. Tja dat scheelt wel ff een dikke echte toecap ipv een dikke sok afknippen zoals op bomberonline staat. Enfin het boarden is door de zere teen matig geweest. Mocht iemand zn Thermoschoen doen dan raad ik aan om een echte dikke toecap en voetbed te gebruiken! 

Tevens was ik vier dagen lang aan het afstellen kreeg het boarden niet onder controle. Bindingen naar voren, naar achter en verder en dichter op elkaar, hak schuiner/rechter maar het schoot allemaal niet op. Ik sta LV en heb giga druk op mijn voorste (L) been. Zoveel dat ik na een uur boarden dood ben. Linkerbochten kan ik bijna niet onder controle houden. Rechts gaat prima. Ik hoor en voel hem linksboven ook schrapen. Hij wil op dat punt happen. Uiteindelijk de binding verschoven naar linkerzijde van het bord (dus voeten/hakken vd binding meer naar achteren) toen ging het beter. Tevens adviseerde een soortgenoot om eens te boarden met de schoen niet vast. Dus op de flexstand. Nou dat scheelde ook weer een heel stuk. Maar de linkerbocht bij hoge snelheden op gladde pistes kan ik bijna niet houden. Ik moet echt op de rem anders vlieg ik er echt overheen. Op net geprepareerde pistes (pistebully baan) kon ik voluit en ging het prima. Wel was ik totaal kapot na 1 baan vol gas terwijl ik op mn oude bord en schoenen de hele dag door racede. Het lijkt erop dat de instelling/houding niet goed is. 

Heeft iemand echte toecaps?

Wat kan ik nog proberen om met name de linkerbochten beter onder controle te houden?

Marcus