Om 21.00 waren de soulboarders geveld..... Maar massaal werden we rond middernacht wakker van de dorst..... de koelkast werd leeggekaapt n de airco's moesten aan want we dreven zowat uit ons bed. Verder heb ik zalig geslapen, maar het licht gaat hier vroeg uit en aan dus 6.30 lagen Roni en ik al klaar wakker, maar we waren niet de enige, want Camiel en X-ray waren al driftig de vaatwasser aan het leegruimen. Ja, tis echt een heel gaaf huis waar we inzitten...
De boardbags werden alweer ingepakt voor de volgende missie. Nick had gepost dat er wind was op Le Morne, maar eerst moesten we nog met X-ray op zoek naar bandjes voor zijn zonnebril. De zon is zo fel dat we allemaal last krijgen als we iets te lang op het water staan.
Aangekomen op de punt zoals Nick zegt wordt aangegeven dat we wel wat eerder hadden mogen komen......Nick had er nl al een sessie opzitten, ja en wij hebben in een half uur vrijwel alle surfshops doorgeploegd......nou, daar kunnen de meiden nog wat van leren hahahahaha. Maar goed, X-ray had zijn touwtje n Camiel een hele gave boardshort.
Toen we de wind zagen op de punt zijn we als een gek gaan pompen n vrijwel in een streep gingen we achter Nick aan naar de golf die net als de Eiger nordwand niet met zich laat spotten. X-ray reed de eerste de beste golf af op aanwijzing van Nick, maar had zich vergist in de snelheid van die golf........."ik dacht dat ik nog wel een bottomturntje kon maken' vertelde hij later. Ik heb nog een paar golven kunnen rijden en genoot van die snelheid die je op deze golf krijgt....Met mach 2 rij je over water met de meest bizarre kleuren n zie je het koraal net naast je als een vangrail op de snelweg voorbij schieten.
Het genot duurde echter niet zo lang, want de wind ging raar doen. We zagen al een wolk rond le morne brabant hangen en in de regel is dat niet een goed teken. Inmiddels waren we wel "op Camiel na" allemaal op het water. Het terugkomen was geen gemakkelijke taak. Zelf zag ik dat er aan de kant vrijwel geen wind meer was en verkoos het stuk water tussen Mauritius en Zuid Afrika, daar was genoeg wind, maar als je nou nog verder van huis in de problemen komt......
Gelukkig kon ik met de vlagen terug komen op het strand, maar Roni en Rick waren net op de verkeerde plek toen de wind echt wegviel. Gelukkig wel allemaal binnen de lagune. Rick kon nog met kite en al terugzwemmen, maar Roni moest toch de reddingsboot betalen, waar hij flink van baalde.
We hadden hem redelijk zitten en gingen rap richting het westen waar zoals Nick al gehoord had 25 knopen wind stond.
Op dezelfde plek waar we gisteren gevaren hebben waaide het van de planeten. Het was echter verschrikkelijk druk met russen, die hier een of ander kitefestival hebben en massaal beslag leggen op een heel strand.
Het was een heerlijke wind, maar door de drukte en het steeds kleiner worden van de lagune door het laag water werd er niet zo lekker gekite als gisteren. Camiel had op een of ander manier zijn kite gedropt en van zijn kitebar een zooitje gemaakt. 1 grote kluwe van lijnen en spottend vertelden wij hem dat hij beter een nieuwe bar kon kopen van een euro of 300 hahahaha.
Met 5 man hebben we de lijnen aangepakt en de bar weer helemaal gefixed.
Toen ik al die drukte zag had ik al besloten in een rechte lijn naar het rif te gaan met m'n strapless boardje n alhoewel de golven niet bizar hoog waren heb ik hier echt vakantie gevierd....Vanuit zee ziet het eiland er zo ander uit. De golven die omslaan geven regenbogen en als je op zo'n golf staat lijk je te zweven over het water.
X-ray vroeg na het kiten of iemand mischien zijn zonnebril gezien had..... Ja die, waar we in de ochtend al die shops voor afgereden waren. Die bril ligt nu dus tussen de haaien;-)
Vanavond hebben we lekker gebarbequed... X-ray zag bij aankomst bij het huis al een weber staan dus had zich hier al helemaal op verheugd.
Morgen wil Nick rond een uur of tien afspreken bij graveyards, een stek die net voor het strand waar we telkens gevaren hebben ligt en een mooie linkse golf heeft op een bizarre plek, nl vlak achter een kerkhof.
Ach ja, het wordt vast weer 'another beautiful day in paradise'.
Aloha, of zoals ze hier zeggen 'Tou Korek!'