Auteur Topic: Verslag NK in Wintersport Magazine  (gelezen 666 keer)

Ron

• Hero Member
  • Starsky says: Do it!
Verslag NK in Wintersport Magazine
« Gepost op: 6 november 2011, 23:28:05 »
Tja, en toen las ik dat stukje op bladzijde 94. En liet ik het even bezinken. Maar tenslotte kon ik het niet laten de volgende e-mail naar de redactie te sturen:

Beste redactie,

Met veel interesse begon ik het stuk te lezen dat in Wintersport Magazine stond over het Snowfest in Laax. Fijn de herinneringen ophalen, dacht ik. Het viel me tegen. Ik kan me voorstellen dat je als verslaggever niet overal tegelijk kan zijn, maar probeer toch tenminste een evenwichtig beeld te schetsen. Nu is de aandacht voor de onderdelen parallel slalom en reuzeslalom in het stuk wel héél minimaal. En wat ik er dan over lees is gekleurd.

Om concreet te zijn: "Niet voor niets strijd de Nederlandse freestyle-top op de berghellingen van Crap Sogn Gion om de jaarlijkse titel van Nederlands Kampioen snowboard en freeski in de disciplines big air, slopestyle, snowboardcross, parallel slalom, parallel reuzenslalom en natuurlijk de halfpipe." (onderstreping van mij). Jammergenoeg blijkt daaruit niet dat de slalomonderdelen geen freestyle, maar alpine disciplines zijn. En mocht er blijkbaar geen aandacht zijn voor het feit dat Olympisch Kampioen op de parallel reuzenslalom Nicolien Sauerbreij aanwezig was om de slalompiste 'voor te rijden' en medailles uit te rijken. En en-passant de jeugdige alpine talenten te motiveren voor hun sport. Jammergenoeg is de enige foto die geplaatst wordt van de parallel slalom er één van een free-styler die (volgens mij) buiten mededinging meedeed.

Ik denk dat velen een dergelijk scheef beeld als desinteresse zouden beschouwen. Anderen denken misschien zelfs dat de alpine disciplines bewust onderbelicht worden. Ik mag hopen dat de Nederlandse Ski Vereniging zich daaraan niet schuldig maakt.

Verderop staat nog een quote van een freestyler, Björn van Dongen: "freestylers zijn een hechte groep." Dat gaat gelukkig ook op voor de alpine boarders, de "hard-booters" . Ze zijn gemotiveerd en serieus bezig met hun sport, er is aanwas van nieuw talent en er is respect alom. En een heel goede sfeer. Die is er overigens ook tussen de freestylers en de hard-booters. Dat zie je dagelijks op de piste, in de lift, in het dorp en op de feesten. En vooral op de discipline boarder-cross, waar beide groepen zij-aan-zij om de medailles strijden.

Ik hoop dat Wintersport Magazine een volgende keer een wat evenwichtiger beeld schetst van het NK en daarmee de indruk wegneemt dat het alpine snowboarden hen nauwelijks interesseert.
Vriendelijke groet, Ron Schipper

« Laatst bewerkt op: 6 december 2011, 17:55:07 door Ron »
Yoda: Never straight a line is.

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
Re: Verslag NK in Wintersport Magazine
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2011, 23:42:27 »
helemaal eens. Dacht precies t zelfde :-(

Ron

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2011, 00:07:33 »
Deed die Anne-Fleur Eiff nou inderdaad buiten mededinging mee met de slalom? Ze komt niet voor op de uitslagen-lijst.

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2011, 00:50:23 »
Tja, en de strategische accentverschuiving van NK naar Feestje wordt steeds duidelijker: geen uitslagen vermelden werkt natuurlijk ook drempelverlagend.

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2011, 10:14:36 »
Toen ik dit las viel ik ook achter over. Had op het nk al een discusie met frank germann over de vertoning waar mee "hun" aan kwamen zetten bij de pgs en ook dat alleen die gek gekleden ge interviewt en gefilmpt werden. en natuurlijk begrijp ik dat het allemaal vriendjes van elkaar zijn. en ons ons kent.Ook had ik al tegen frank gezegt dat ik bang was dat als er iets in de media zou komen het waarschijnlijk iemand gek gekleed zou zijn. Erg jammer dat ik gelijk gekregen heb.

Nu heb ik al jaren het gevoel en de bevestiging gekregen dat wij hard booters gewoon een bij zaak zijn en ze alleen op ons aandringen nog slalom wedstrijden organiseren.
Heb naar het lezen gelijk met Martijn Fijma gebeld en gevraagt of hij binnen de nskiv is wil vragen wat ze nu met onze sport willen. Ik denk namelijk dat ze iemand verantwoordelijk moeten stellen voor ons onderdeel. dus eigelijk wat Erwin Maarten Martijn Aranta enz nu aan het doen zijn met uce ze dat  tijdens het nk kunnen doen.

Boy
« Laatst bewerkt op: 8 november 2011, 17:25:35 door snowbroos »

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2011, 10:41:08 »
Al met al een goede brief Ron. Miss moeten we hem met zijn alle sturen. Iemand een idee voor een actie naar de nskiv toe. Boy

Ron

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2011, 11:36:07 »
Al met al een goede brief Ron. Miss moeten we hem met zijn alle sturen. Iemand een idee voor een actie naar de nskiv toe. Boy

Dank. Ik heb hem ook op het forum gezet omdat ik wel wat opinie wil mobiliseren. Dus iets met z'n allen daar sta ik helemaal achter. Dan kan je via het forum ook een poll doen en het resultaat meesturen naar de NSkiV.

En ik heb hem ook op het forum gezet, omdat ik eigenlijk geen reactie verwacht vanuit hun redactie. Of op z'n hoogst iets van "we doen ons (stinkende  ;)) best". Als het op het forum staat kunnen ze er minder makkelijk omheen. Want ik denk dat ze ons wel volgen, daar in Den Haag.

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2011, 14:56:11 »
Afgelopen week is bij leden van de Nederlandse Ski Vereniging het nieuwe Wintersport Magazine weer op de mat gevallen. Wij zijn heel benieuwd naar je feedback op het magazine. Dus heb je tips of opmerkingen, graag!

Aldus de NSkiV op haar wall op facebook. Link: http://www.facebook.com/nskiv?ref=ts&sk=wall
Go hammer - go hardboots! :H

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 7 november 2011, 15:23:13 »
Ik zeg plak die brief er maar op.

Boy

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #9 Gepost op: 7 november 2011, 18:35:20 »
http://www.facebook.com/nskiv?ref=ts&sk=wall

Tenenkrommend en werkelijk pijn in mijn snowboardhart deed het, toen ik een foto van Anne-Fleur Eiff zag genomen tijdens het NK snowboarden in Laax. Er is een grote groep serieuze snowboarders (waaronder een paar jeugdige toppers die notabene in de mondiale top 5 staan!!!) actief die allen aanwezig waren op het NK...Ik snap werkelijk niet hoe jullie dan deze foto hebben kunnen plaatsen...Verifieer de volgende keer bij de één van de coaches (topsport afdeling, andere kant van de gang) om de juiste en technisch goede foto te selecteren...
Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2011, 19:27:37 »
Ron, ik sta volledig achter je woorden. Jouw conclusie is ook een motivatie geweest voor me om met het idee van UCX te komen. Ik heb de hoop op NKSkiV in ieder geval op gegeven.

Pakro

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 8 november 2011, 00:24:28 »
Ik zag de foto en dacht, "wat een domme muts die deze foto plaatst", even dacht ik "hmm zou iemand de hardbooters willen pesten? Nee, tis gewoon een domme muts, vast een stagiare ofzo".

Ron

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 8 november 2011, 11:16:36 »
Verifieer de volgende keer bij de één van de coaches (topsport afdeling, andere kant van de gang) om de juiste en technisch goede foto te selecteren...

Goed om te zien dat de topsport afdeling ook niet gelukkig is met het verslag. Misschien een goed moment om je af te vragen voor wie dat magazine nou bedoeld is. Ik dacht voor de leden. En daar zitten, naast een grote groep (vast ook geïnteresseerde) recreanten, veel wedstrijdskiërs en -snowboarders bij. Dat mag je best terugzien in het blad.
« Laatst bewerkt op: 8 november 2011, 11:19:08 door Ron »

Ron

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: 8 november 2011, 11:18:43 »
Ik zeg plak die brief er maar op.

Eens. Alleen blijk ik dat niet te kunnen. Ik heb een jaar geleden mijn account op facebook de nek om gedraaid (ze zaten toen te rommelen met privacy). Als iemand anders zich geroepen voelt... En ik zou gewoon verwijzen naar dit topic op de Soulboarders site.

Kees

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 8 november 2011, 14:48:07 »
Mooie reactie. Het verandert nooit.

snowbroos

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 8 november 2011, 17:29:17 »
nog een klein voorbeeldje.     Heel even is Rob te zien en daarna nog 2 keer de "gek gekleden" al met al nog geen sec. beeld van het hele filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=qQt7RAzLa2Y&feature=related

Boy

Maarten

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 8 november 2011, 21:17:38 »
Nou, ik zag mezelf ook nog beeldvullend op 0.07sec!!!! alleen niet echt herkenbaar....

Ron

• Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: 8 november 2011, 21:44:32 »
En Michelle, volgens mij ook goed in beeld 1 tel. Wel leuk dat die waterslide erin zit. Was tenslotte een paar uur graven...
En ook gewoon volhouden dat er een skiër en boarder cross heeft plaatsgevonden...
Daar heb je dus in april wat te weinig sneeuw voor >:(

Maar terug @topic: inderdaad pas dit filmpje perfect bij het verhaal in het blad  :(
« Laatst bewerkt op: 8 november 2011, 21:51:06 door Ron »

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #18 Gepost op: 8 november 2011, 21:44:45 »
en michelle op het podium  (onderttitel "big air")..

tja, aan de andere kant liften we mee met t "coole imago" van de softies. Afgelopen jaar volgens mij in ieder geval wel vergelijkbare prijzen voor slalom en freestyle onderdelen. Weet nog dat dat paar jaar geleden nog schever was want toen alleen simpele medailles voor alpine en voor freestyle medailles, overload aan goodies en zelfs geldcheques. Had  idee dat dat inmiddels wel weer rechtgetrokken is.

Maar als we dan toch moeten leven met feit dat NK wordt gepositioneerd als Feestweek, en als freestylers daar blijkbaar beter mee uit voeten kunnen, dan hoop ik dat organisatie eens het programma omgooit en de grote feesten plant op de avonden voorafgaand aan de freestyleonderdelen ipv voorafgaand aan slalomonderdelen. Kunnen wij ook eens de beest uithangen en tot diep in de nacht doorgaan ;-)

mjdejong

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • m'n eigen blogje
« Reactie #19 Gepost op: 8 november 2011, 22:28:16 »
Initatief en NKSkiV samen in 1 frame.... ???

Daan

• Sr. Member
« Reactie #20 Gepost op: 8 november 2011, 22:50:22 »
niet om negatief te zijn.....maar idd kees wist dit al 10 jaar geleden  ;) hoop dat het ooit zal veranderen!

Ron

• Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: 6 december 2011, 17:59:04 »
Ik zag de foto en dacht, "wat een domme muts die deze foto plaatst", even dacht ik "hmm zou iemand de hardbooters willen pesten? Nee, tis gewoon een domme muts, vast een stagiare ofzo".

Beste Pakro, een beetje jammer, deze reactie. Het is mij inmiddels zo klaar als een klontje dat de Nederlandse Ski Vereniging en de redactie van het blad de partijen zijn die ervoor kiezen om extra nadruk te leggen op het freestyle boarden. Laten we ons daarop richten.
Groet van Ron

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #22 Gepost op: 6 december 2011, 18:08:42 »
@Ron: ik ken je niet goed genoeg, maar ga er toch van uit dat die laatste post van jou sarcastisch bedoeld is?!

Van de marketing manager van Nicolien kregen we laatst te horen dat Nicolien ook absoluut niet over het artikel te spreken was en op het punt stond om haar column in te trekken.

Ron

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: 6 december 2011, 22:35:17 »
Nee Erwin, niet sarcastisch. Ik wilde even duidelijk maken dat wat mij betreft de discussie moet gaan over de foute houding van de vereniging en het blad. De reactie van Pakro draagt daar niet echt aan bij en ik zie de discussie liever niet die kant op gaan.

Verbaast me niks dat Nicolien er zo over denkt. Het is ook veelbetekenend dat ik geen reactie heb gehad van de redactie op mijn e-mail. Ik hoop dat dat komt omdat ze met z'n allen heel hard aan het brainstormen zijn over een betere aanpak...

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #24 Gepost op: 7 december 2011, 21:46:49 »
@Ron: ha, je post leest nu heel anders. Dankje.