Auteur Topic: snowboard helm  (gelezen 3319 keer)

base

• Gast
snowboard helm
« Gepost op: 14 februari 2006, 22:18:17 »
Hi to all,

Vanaf nu wil ik eigenlijk alleen nog maar met een helm (alpine) boarden, ik heb begrepen dat je op moet letten t.a.v. je gehoor.
Sommige helmen zorgen dat je niets meer kan verstaan.

Maar veiligheid is natuurlijk het belangrijkste, hebben jullie tips (merken, prijzen of winkels)?

Base
---
Carve On~~~~

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
Re: snowboard helm
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2006, 22:20:12 »
Heb nog wel een Burton  (RED) helmpje voor weinig.....maat M geloof ik  ;)
Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

Rick

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2006, 22:28:31 »
Deze is goed genoeg  ;D  ;D  ;D

En dat voor maar 4.50 euro

http://sport.tweedehands.net/voetbal/oranje-helm.html

[verwijderd door de beheerder]
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
(Albert Einstein)

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2006, 23:06:20 »
ehmm helm, wat is dat? ;D ;D
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2006, 23:18:17 »
uhmmm, weet niet of je vandaag nummer 2 heb gezien van combinatie afdaling/slalom bij het skiën??

Die was wel blij met zijn helmpie..... 8)
Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2006, 00:32:58 »
Tja maar waar hebben we het over, wereldtoppers op ski's gaan wel ff een bakkie harder hoor!
Helm is altijd verstandig inderdaad en ik geef geen goed voorbeeld maar ik vind het gewoon een stuk prettiger boarden zonder helm, mea culpa!

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2006, 11:35:32 »
Tja, wij gaan op topsnelheid maar 70-80, dus waar hebben we het over  :-X.....jij hebt zo'n harde kop ;)

Ben het met je eens dat zonder helm de beleving nog beter is....

Marc

• Administrator
  • Hero Member
    • GraphicMix
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2006, 11:38:42 »
sommige dingen kan je nu eenmaal beter met bescherming doen, andere weer zonder ;)

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2006, 11:48:33 »
Tja, wij gaan op topsnelheid maar 70-80, dus waar hebben we het over  :-X.....jij hebt zo'n harde kop ;)

BX doe ik ook een helm op maar GS gaat veel minder hard!

pep

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • There ain't no bad snow, only bad skiÎrs...
    • Peppie's homepage
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2006, 12:20:44 »
Ben blij met mijn helmen. Door de harde schaal tot over je oren heb je juist door het gesuis enorme snelheidsbeleving! Met zachte oorstukken lijken nieuwe helmen gewoon op een muts voor je gevoel. Anders moet je een molded helm proberen, zo'n schuimhelm net als bij het fietsen, wegen bijna niets!

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2006, 16:35:31 »
Op NK was de PGS niet echt snel inderdaad; ik had een max speed van 60km/u op mijn GPS display staan. Had wel opeens Bert in mijn course en was er niet graag op geknald. In Bischofswiesen tijdens EC PGS ging het aanzienlijk sneller - mijn max daar was 75km/u - en de FIS heeft het gebruik van helmen nu verplicht!

Zelf heb ik al aardig wat crashes op mijn naam staan waarbij ik erg blij was een helm op te hebben.Crashes worden enerzijds veroorzaakt door eigen fouten, al zal de kans daarop door beterte  boarden en minder risico te nemen kleiner worden. Anderzijds zijn er nog anderen op de piste die jou niet altijd kunnen ontwijken. Zoiets heb je minder in de hand - ik heb zelf wel eens een oostenrijkse skister met volle snelheid op mij gekregen terwijl ik nietsvermoedend in een backside bocht (blinde hoek dus) zat. Was een doffe klap en ik had een harde tik net boven mijn slaap gekregen. Ik had toen graag een helm gehad...

Oh ja, in mijn helm heb ik af en toe oordopjes ingebouwd - kan ik lekker naar muziek luisteren (niet te hard natuurlijk) wat de beleving ook weer beter maakt. ;)
Go hammer - go hardboots! :H

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2006, 19:19:26 »
Kijk en dat is nou het grote verschil, ik geef alleen gas op een lege piste. Ik heb teveel blindehoek ongelukjes zien gebeuren...
Daarnaast vind ik muziek op levensgevaarlijk, zo hoor je nooit op tijd waarschuwingen en zo... liever zonder helm zonder muziek dan met helm met muziek!

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2006, 19:39:53 »
Ha, ik wist dat je dit zou gaan zeggen! Helaas ben ik laatst weer eens vol aangeskiet terwijl ik aan de rand van de piste (=VEILIG) stond te wachten. De man vloog uit de bocht op een skiweg die boven mij liep en knalde frontaal op mij - soms kun je het dus niet zien aankomen...

En een piste die leeg is als je vertrekt hoeft niet meer leeg te zijn als je naar beneden aan het boarden bent. Zelfs de vervelende slechtere skiërs hebben meestal een hogere daalsnelheid en het is lastig om ook nog eens die in de gaten te blijven houden.

Wat mijn muziek betreft: daar heb je gelijk in. Gelukkig kan die kan niet hard want de oordopjes zitten in mijn helm en niet in mijn oor. Alle geluiden van buitenaf kan ik gewoon horen.

Geef nou maar gewoon toe Ray, en doe een helm op. Ja, 't enige wat echt jammer is, is dat je kapsel erna echt verrot zit, hahaha!!!  O0
Maar zo zie ik je nog steeds liever, dan met je kop in de kreukels.

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2006, 20:33:10 »
Ik heb al lang toegegeven dat een helm veiliger is maar ik vind het gewoon niet fijn, full stop!
Piste leeg en aangeskiet worden aan de zijkant is ook een kwestie van plek uitzoeken. Paaltjes, borden, bomen en hogere punten zoek ik altijd op, risico kleiner. Daarnaast blijf ik ook niet blind gaan,kijk altijd om me heen waar anderen zitten!

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2006, 21:09:53 »
Maar veiligheid is natuurlijk het belangrijkste, hebben jullie tips (merken, prijzen of winkels)?
Om terug te komen op je vraag, ik heb er zelf eentje van het merk CP die je aan de achterkant met een draaiknop kan verstellen. Super pasvorm! Precies dezelfde helm heb je ook van Alpina (komen uit dezelfde fabriek dus). Een helm waar je oren bedekt zijn is wel zo fijn, als het koud is heb je namelijk geen muts nodig - niets zo fijn als een helm dan. Tijdens warme dagen vind ik het dragen van een helm niet eens zo oncomfortabel, kwestie van ff wennen.

Belangrijkste van een helm is dat 'ie goed zit - sommige verkopers zeggen wel eens "Als je er een muts onder draagt, dan past hij wel"... Zonder muts moet de helm dus goed passen en mag niet schuiven over je hoofd als hij vast zit. Passen, passen en nog eens passen totdat je er een vind die goed zit.

Oh ja: sommige mensen denken dat het cool is om het bandje van je helm los te laten hangen. Ik zag op het NK in de boardercross iemand hard stuiteren en na de 1e stuiter zijn/haar helm verliezen. De rest stuiter je dan zonder helm.

Ps.: Het klopt dat je als rijder met helm sneller geneigd bent tot roekeloos boardgedrag dan rijders zonder helm  ;)  ;)  ;) (voor Ray)

Marc

• Administrator
  • Hero Member
    • GraphicMix
« Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2006, 22:32:54 »
dit is mijn helm (alpina), dezelfde als die van die van Erwin.
Door de draaiknop achterop past deze helm erg goed. Ook bij de betere fietshelmpjes zie die draaiknop ook steeds terugkomen.
Dus wat mij betreft kies voor een draaiknophelm.

base

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2006, 23:29:58 »
HH,

Ik ga opzoek naar een draaiknop helm.

Thanx,

Bas
---
There are no speed limits on the slopes to excellence

Martijn Nijs

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2006, 18:32:09 »
Ik was blij da'k in Laax een helm op had.
Da ding ziet er niet uit maar toch, had niet graag dezelfde val zonder gemaakt.... :P

Robby G

• Hero Member
  • mister Robby G
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2006, 18:37:58 »
bij decathlon kan je voor 70 euries een helmpje kopen die ik op had bij de slalom en r slalom ik ben er erg tervreden over goede kwaliteit en ziet er vet uit voor weinig
kijk maar op www.decathlon.com

Groetjes Robby G
Robby G

MICHEL

• Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: 18 februari 2006, 21:30:07 »
hmm moet zeggen dat ik in het begin alleen een helm ophad met slecht weer want dat was wel lekker warm
maar nu met hogere snelheden heb ik um continu op (ook indoor, na enig gezeur  ;))

hey ray wel eerlijk zeggen dat met de BX de helm verplicht was en met de GS niet he  ;D
my stuff
hardboots: Deeluxe indy mt.44
bindingen: F2 intec titanium
SL: Tomahawk 160cm
GS: Völkl 178cm
softboots: K2 Maysis mt.44
bindingen: Flow TEAM (:P)
SBX/freeride: Elan Vertigo 168cm.

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2006, 22:55:34 »
ik had indoor mijn helm een keer niet op, en eindigde bij de EHBO omdat ik een gat in mijn kop had door de liftschoteltjes....sindsdien heb ik dat ding gewoon altijd op! Ook outdoor al flink profijt gehad na vallen door eigen schuld en botsingen (op een zo goed als lege piste, dacht ik, maar ook die ander dacht dat...dooie hoek en BOEM).

Zelf heb ik gewoon net zo lang gepast tot ik een helm vond die echt goed zat; draaiknoppen vond ik zelf wat minder lekker zitten...

Emiel

• Hero Member
  • Kiten tot je geen zin meer heb..
    • EmielRense
« Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2006, 13:51:56 »
Ha, ik wist dat je dit zou gaan zeggen! Helaas ben ik laatst weer eens vol aangeskiet terwijl ik aan de rand van de piste (=VEILIG) stond te wachten. De man vloog uit de bocht op een skiweg die boven mij liep en knalde frontaal op mij - soms kun je het dus niet zien aankomen...

En een piste die leeg is als je vertrekt hoeft niet meer leeg te zijn als je naar beneden aan het boarden bent. Zelfs de vervelende slechtere skiërs hebben meestal een hogere daalsnelheid en het is lastig om ook nog eens die in de gaten te blijven houden.

Wat mijn muziek betreft: daar heb je gelijk in. Gelukkig kan die kan niet hard want de oordopjes zitten in mijn helm en niet in mijn oor. Alle geluiden van buitenaf kan ik gewoon horen.

Geef nou maar gewoon toe Ray, en doe een helm op. Ja, 't enige wat echt jammer is, is dat je kapsel erna echt verrot zit, hahaha!!!  O0
Maar zo zie ik je nog steeds liever, dan met je kop in de kreukels.

er is niks mis met zon kapsel! ;D
EmielRense.com

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2006, 14:00:49 »
hmm moet zeggen dat ik in het begin alleen een helm ophad met slecht weer want dat was wel lekker warm
maar nu met hogere snelheden heb ik um continu op (ook indoor, na enig gezeur  ;))

hey ray wel eerlijk zeggen dat met de BX de helm verplicht was en met de GS niet he  ;D

Ook als het bij de bx niet verplicht was zou ik hem op hebben gehad, vier man in 1 course is net iets te onvoorspelbaar!

RonaldS

• Sr. Member
« Reactie #23 Gepost op: 21 februari 2006, 10:11:38 »

Ook als het bij de bx niet verplicht was zou ik hem op hebben gehad, vier man in 1 course is net iets te onvoorspelbaar!

... maar dan moet je hem natuurlijk niet in je appartement laten liggen...  ;)

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: 21 februari 2006, 12:14:18 »
Ik zou niet meedoen....