Auteur Topic: Virus Hurricane Ultimate van 2005!!!  (gelezen 8512 keer)

mikey

• Gast
Virus Hurricane Ultimate van 2005!!!
« Gepost op: 19 maart 2006, 18:13:13 »
Ik overweeg na lang twijfelen om mijn Virus Hurricane Ultimate model 2005 te verkopen aangezien ik nog een Lightning Team Edition en Rocket van 2006 heb staan en gewoon te weinig tijd heb om alle boards te rijden. Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat dit board kost. Er worden wereldwijd maar 25 per jaar van gemaakt, handgemaakt wel te verstaan. Het board is slechts 1 wintersport in gebruik geweest en heeft slechts enkele onvermijdelijke lichte krasjes van skistokken. Het is pas nog gewachst en geslepen en de Vorspannung is natuurlijk nog super! De prijs van dit board in de winkel is 1800 euro, dus aub wel graag serieuze biedingen.

Rick

• Hero Member
Re: Virus Hurricane Ultimate van 2005!!!
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2006, 20:03:05 »
Foto's ??????

Specs ?????
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
(Albert Einstein)

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2006, 20:17:14 »
Interessanter is welke bouwwijze er is gebruikt!

http://www.virus-snowboards.de/de/index.php?sub1=2&sub2=1&sub3=1

Hurricane
163 cm
145 cm
17,5 cm
Länger und stärker tailliert als das Alien, mit mehr Laufruhe und noch mehr Kantengriff

Vraag me alleen af welke idioot dit board koopt, 1800e doe ff normaal zeg.
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

Marc

• Administrator
  • Hero Member
    • GraphicMix
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2006, 20:39:36 »
1800 euro voor een boardje...... jij bent gek dat je dat ooit hebt gekocht....en nog twee ook  :D :D

Rick

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2006, 22:10:51 »
24 karaats gouden (staal) kanten  ???

En dan is het nog te veel geld  :-\
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
(Albert Einstein)

mikey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2006, 22:27:51 »
Tja... als je exclusief wil moet je er ook voor betalen..... Voor handgemaakte boards betaal je nou eenmaal meer dan voor productieboards, waarom hoef ik denk ik neit uit te leggen.... Deze boards worden ook in Duitsland gemaakt en niet in een of ander lage lonen land. Virus boards beginnen bij 900 euro, Team Editions kosten ca. 1200 en de Ultimates zijn nu eenmaal het paradepaardje, ook in de prijs. De Vorspannung van deze boards is ook na meerdere jaren nog fenomenaal, dus of je nou 3 Silberpfeile koopt of 1 Virus, komt op hetzelfde neer. Bovendien houden de Virus boards meer hun waarde dan F2 of Burton of wat dan ook. Er zijn nou eenmaal mensen die liever een Aston Martin kopen dan een Mazda, vreemd he!? De specs zijn inmiddels al genoemd. Meer info op www.virus-snowboards.com

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2006, 08:55:59 »
Wat een hoop kul die vergelijkingen van je Mikey!
Carbon en Kevlar zijn echt niet zo duur als een v12 vergeleken met een 4cilinder lijn en super goede en mooi afgewerkte customs koop je al voor 700e. Italie is ook geen lage lonen land!

pep

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • There ain't no bad snow, only bad skiÎrs...
    • Peppie's homepage
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2006, 09:35:59 »
Of zwitserland, Kessler rules the worldcup voor 800 p st...

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2006, 11:38:11 »
1800 euro voor een boardje...... jij bent gek dat je dat ooit hebt gekocht....en nog twee ook  :D :D
Correctie: moet zijn 3!

Ik denk dat ik ook maar een carbon nanotube oventje op ga zetten hier en lekker de boel aan die lui van Virus ga verkopen met een of ander mooi verhaaltje. Wedden dat ze vet gaan betalen en dan word ik super-rijk! Hahaha
Go hammer - go hardboots! :H

MICHEL

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2006, 13:39:51 »
je bespaart natuurlijk wel een hoop als je nooit meer hoeft te waxen

No-Wax-Base

VIRUS offers a revolutionary Teflon based running base for skis and snowboards of all series. The catch: this base has extraordinarily good gliding characteristics and it need not be waxed anymore. Never ever!

Even after a long summer in the rafters, there is no need to wax your board or skis, no matter how snow conditions will be.

Eventually, you are independent and always ready to go!

ik ga er iig. van uit dat dit er onder zit voor dat geld
my stuff
hardboots: Deeluxe indy mt.44
bindingen: F2 intec titanium
SL: Tomahawk 160cm
GS: Völkl 178cm
softboots: K2 Maysis mt.44
bindingen: Flow TEAM (:P)
SBX/freeride: Elan Vertigo 168cm.

Marc

• Administrator
  • Hero Member
    • GraphicMix
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2006, 13:42:24 »
zoals je het beschrijft lijkt het me een prima sandboard. Ik bied dan ook maar liefst 50 hollandse euries

mikey

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2006, 15:13:07 »
@ xray:

???? Hoezo kul vergelijkingen??? Dacht je nou echt dat je alleen de kostprijs van een V12 zou betalen of voor carbon en kevlar? Dat heeft toch niets met het materiaal te maken of wel soms? Er zit ook carbon in F2 maar die zijn een stuk goedkoper, dus natuurlijk hoeft een carbon board niet duur te zijn. F2 is echter ook niet handgemaakt en bij lange niet zo exclusief als Virus en al zeker de Ultimate Series. Handgemaakte boards van Kessler zijn ook al een stuk duurder, maar worden in grotere productie gemaakt. Als Ferrari zijn productie niet bewust zou beperken, zouden minder mensen zoveel geld willen betalen voor zo'n bolide en zo is het ook met de Virus.... ik wil best nog wat meer marketingtrucs uitleggen als je daar behoefte aan hebt, maar hou aub op met die onzinnige kritiek!

RonaldS

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2006, 16:47:55 »
@ xray:

???? Hoezo kul vergelijkingen??? Dacht je nou echt dat je alleen de kostprijs van een V12 zou betalen of voor carbon en kevlar? Dat heeft toch niets met het materiaal te maken of wel soms? Er zit ook carbon in F2 maar die zijn een stuk goedkoper, dus natuurlijk hoeft een carbon board niet duur te zijn. F2 is echter ook niet handgemaakt en bij lange niet zo exclusief als Virus en al zeker de Ultimate Series. Handgemaakte boards van Kessler zijn ook al een stuk duurder, maar worden in grotere productie gemaakt. Als Ferrari zijn productie niet bewust zou beperken, zouden minder mensen zoveel geld willen betalen voor zo'n bolide en zo is het ook met de Virus.... ik wil best nog wat meer marketingtrucs uitleggen als je daar behoefte aan hebt, maar hou aub op met die onzinnige kritiek!

Moet ik hieruit opmaken dat je voor de NAAM en de UITSTRALING van een Virus Ultimate zoveel geld betaalt???

;D

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2006, 16:50:28 »
Ik wil niet arrogant klinken maar jij wil mij marketingtrucks uitleggen? Erg grappig....

Om terug te komen op het voorbeeld.
Je gaat mij niet vertellen dat ze aan een virus 2x zoveel tijd besteden als aan bijvoorbeeld een Tomahawk. Verschil tussen een Ferrari en een Fiat gaat gewoon volledig mank. En exclusiviteit is het grootste bullshit verhaal wat er is. Een Tomahawk of Kessler board is uniek en niet eens in serie gemaakt!

Mike

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
    • Vitelli Snowsports
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2006, 18:11:03 »
Ferrari zie ik nog wel eens terug in de hoogste regionen van de autosport (formule 1).

Virus zie je eigenlijk nooit in de Worldcup....Hoezo eigenlijk niet??? ;)
Vitelli Turn: Extremster Carving-Schwung: Der Oberkörper streift im Schnee (Erfinder: Serge Vitelli)

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2006, 18:19:30 »
Is niet persoonlijk hoor Mikey maar je moet met de eigenwijze gasten op dit forum geen flauwekul proberen wijs te maken....

Armand

• Organisatie
  • Sr. Member
  • *
  • Het is een kwestie van glijden....
« Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2006, 18:47:42 »
en weet je... zo lekker zit een Ferrari niet.

Snowboard je het er ook vanaf, dat is wat ik me dan afvraag...
Armand

p.s. Xray, heb via Marktplaats een oude Factory Prime 1,57 op de kop getikt voor 50 euri met raceplates. Is dat het oude board van onzer aller Germanus waar hij World Cups op gereden heeft. Wilde er vanavond op komen boarden, maar nu maar even wachten tot mijn eigen board er is. Ik heb hem belooft aan Germann voor aan de muur bij hem thuis. Zou zonde zijn als ik hem om zeep help. Hopenlijk ben ik er volgende week bij

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2006, 19:07:13 »
Armand, niks Germanus, die heeft er nog genoeg, ik wil dat board en wel om dat te doen waar hij voor bedoeld is, om op te boarden! 75,- bied ik! ;D ;D ;D

pep

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • There ain't no bad snow, only bad skiÎrs...
    • Peppie's homepage
« Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2006, 19:10:06 »
Lieve Mikey,

Dit forum is van soulboarders en deze mensen weten meestal wel wat er te koop is en wat er te koop is. We zitten inderdaad niet op marketingverhaaltjes te wachten, bij ons is iets gewoon goed of niet goed, heel simpel. Verkooppraatjes zijn voor op marktplaats, niet voor hier. Wij kijken en als we het willen hebben kopen we het, wellicht is het een idee om gewoon eens met ons mee te boarden op de soulboardercups, in Landgraaf, dus daar kan je bij zijn. Onder het genot van een biertje naderhand zul je zien dat we allemaal geen kwade gasten zijn en redelijk voorzien zijn van een no-nonsense mentaliteit. Ook wij zijn net als jij spullenfreaks, wij hebben het nooit over geld, alleen over spullen haha. Een board van 50 euro kan zoals je hierboven leest nog veel meer waard zijn, alle marketing ten spijt. Het lijkt me gezellig om je eens te ontmoeten, praat een stuk makkelijker. kan ik je gelijk helpen om uit te vinden welke schoenmaat je hebt, want je hebt al aardig wat keren de verkeerde maat schoenen gekocht lijkt me met al die aanbiedingen  ;)

Groeten Pepijn

PS Lijkt me eerlijk waar leuk om je eens te ontmoeten en potje met je te boarden!

Armand

• Organisatie
  • Sr. Member
  • *
  • Het is een kwestie van glijden....
« Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2006, 20:31:19 »
Neee, Germanus was bijna aan het huilen toen ik het hem vertelde. Heeft grote emotionele waarde geloof ik. Dus het board gaat naar Germann

mikey

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2006, 22:05:32 »
@ xray

no offence taken, ik bedoel het ook niet persoonlijk, vond alleen je uitspraken ietwat 'uitdagend'. Het is helemaal niet mijn bedoeling om hier marketingverhaaltjes te verkondigen, maar ik ben ook niet begonnen over de prijs en wat het al dan niet voor board moet zijn. Ik neem aan dat als jullie zoveel van boards af weten, wat ik geenszins betwijfel, dat de Virus boards en ook de Ultimate series wel bekend zijn. Natuurlijk is de prijs overdreven voor wat prijs/kwaliteit betreft, maar ja dat heb je wel bij meer dingen. Het board zal echt niet 3x beter boarden dan een Silberpfeil, snap ik ook wel, heb ik ook nooit beweerd. Het is gewoon een kwestie van smaak.Er zijn echt wel genoeg mensen, waaronder ik, die het geld voor deze boards uitgeven, maar om die meteen 'idioot' te noemen vind ik toch wel heftig, vandaar mijn reactie. Dus..... wie interesse heeft, kan zich gerust melden en de anderen mogen verder blij zijn met Tomahawk, Kessler, F2 etc.

Martin 69

• Sr. Member
    • Frozenlines.com
« Reactie #21 Gepost op: 21 maart 2006, 00:01:55 »
volgens mij heeft mikey een snowboard-koop verslaving....

maar een snowboard van 1800eurie  ??? ??? gaat mij me dakkie te boven

MICHEL

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: 21 maart 2006, 01:52:30 »
achja de 1 koop een snowboard van 1800 euro
de ander heeft subwoofers in de auto van zo'n 2000 euro (catalogus prijs)
waar praten we eigenlijk over he

ik zou zeggen "succes met de verkoop en kom eens meeboarden  :D"
my stuff
hardboots: Deeluxe indy mt.44
bindingen: F2 intec titanium
SL: Tomahawk 160cm
GS: Völkl 178cm
softboots: K2 Maysis mt.44
bindingen: Flow TEAM (:P)
SBX/freeride: Elan Vertigo 168cm.

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: 21 maart 2006, 09:04:18 »
Neee, Germanus was bijna aan het huilen toen ik het hem vertelde. Heeft grote emotionele waarde geloof ik. Dus het board gaat naar Germann

Ach, ik heb net een spliksplinternieuwe op de kop kunnen tikken..... ;D ;D

RogierVE

• Sr. Member
« Reactie #24 Gepost op: 21 maart 2006, 11:12:50 »
Ik vind het wel leuk dat mensen dit soort gekke dingen hier aanbieden. Ik koop het zelf ook niet direct, maar succes met je verkoop!

Heeft iemand trouwens nog een tomahawk of Kessler met de volgende specs?

middenbreedte 17,5 tot 19cm
radius onder(!) de 8,9 meter
superknetterstijf en dan nog een beetje
48cm tot max 52cm standbreedte