Auteur Topic: Afgelopen zaterdag in Landgraaf, een "kort"verslag"......  (gelezen 1534 keer)

Martijn Nijs

• Gast
Afgelopen zaterdag in Landgraaf, een "kort"verslag"......
« Gepost op: 31 juli 2006, 18:09:40 »
Zaterdag om 6 uur richting Den Haag vertrokken om Erwin op te halen, Ronald en Aranta zouden zelf naar Landgraaf rijden.
Afgesproken was om van 9.30 tot 14.00 uur te mogen trainen op de door Snowworld Landgraaf aangelegde permanente rennstrecke op de FIS piste (tegenwoordig piste 1)
Die was de afgelopen weken helemaal volgeboekt door verscheidene World-cup skiteams en niet toegankelijk voor het publiek.

Bij aankomst in Landgraaf bleek Reinier alles perfect geregeld had, stubbies lagen klaar, accu van de boor was opgeladen en de verlichting stond al aan.
Piste zag er indrukwekkend uit, FIS goedgekeurde netten links en rechts.
Tom was onze contact persoon en heeft voor alles gezorgd, hij had zelfs gebeld hoe laat we zouden komen om er zelf ook te zijn als we aan kwamen.

Enigszins gespannen voor wat komen ging omgekleed en alle spullen naar de lift gesjouwd. In de sleeplift goed naar de piste gekeken ,door de felrode netten heen, en gezien dat die niet geprepareerd was de afgelopen nacht, maar er wel goed uitzag. Een van de skileraren vertelde in de lift hoe hard de piste wel niet was, wat ze ervan gezien en gehoord hadden de afgelopen weken. Man wat hadden we er zin in, echt niet normaal!

Rwin ging als eerste de piste op en ik keek van bovenaf toe.
Ik snapte er niets van, na elke tweede bocht ging Rwin ff in de ankers en dan maakte hij weer en paar bochten gevolgd door het weer in de ankers gaan.............."what's going on"   ?
Beneden aangekomen zag ik dat Erwin op me wilde wachten en zo ben ik dus zelf, voorzichtig geworden door het zien van Erwin's run, voor het eerst de rennstrecke opgegaan……………………

Bij de eerst bocht stond ik al snel dwars op de vallijn, Hmmmmmm, dit is wel heel erg ijzig, teeeeeering. Na de startheuvel een paar volle bochten ingezet en dat ging maar net goed, heel moeilijk te doseren en het optimisme dat ik in de kleedkamer nog zo uitbundig had gevoeld zakte ter plekke in m’n schoenen.
Gaat het me wel lukken om hier op deze piste verder te komen dan vrij boarden?

Ook Erwin gaf aan dat dit wel extreem was en vroeg zich al hardop af of ik hier wel op zou kunnen slalommen. Erwin maakte het nog wat moeilijker door boven te vragen; ”en, steken?” Nou, dat zag ik nog niet zitten. Toen zijn hij en ik in afwachting van Ronald en Aranta nog een keer de piste afgeboard, Rwin had ‘m nu aardig z’n wil opgedrongen en zo steeg mijn zelfvertrouwen weer wat.

Het eerste gedeelte van mijn afdaling ging best redelijk maar halverwege ging het fout, achterkant brak uit, een paar meter het gevoel hebben dat je elke controle kwijt bent en elk moment  geconfronteerd kunt gaan worden met het fenomeen “kantje happen”. ! Ik Had na deze tweede afdaling niet echt veel vertrouwen in een goede afloop van de training…………

Na deze tweede afdaling terug omhoog en toch ook maar eens een blik geworpen op het gedeelte van piste 1 dat net buiten de netten viel, tegen pise 2 aan naast het “funpark”. Dat zag er wel heel goed uit en was duidelijk niet geïnjecteerd en beneveld. Erwin en ik zijn er maar eens af geknald en het bleek de mooiste piste die we ooit indoor zijn tegengekomen! Wekenlang heeft dit stuk lekker kunnen uitharden. zolang de rennstrecke er ligt is er nog helemaal niemand op dit gedeelte van de piste geweest. Volgens Aranta waren de omstandigheden zeker zo goed als tijdens de World-cup vorig jaar, om van te smullen dus!

Toch maar eens binnen gaan vragen of we op dat gedeelte van de piste mogen trainen, zo gezegd zo gedaan. Ad, de general manager , vertelde dat het stuk piste dat we in gedachten hadden eigenlijk bedoeld was voor het publiek  en voor het eerst weer toegankelijk was. Na wat intern overleg gaf Ad ons toestemming om dat gedeelte van de piste te gebruiken en werd het dus weer afgesloten voor het publiek dat gelukkig nog helemaal niet in de gaten had dat het weer opengesteld was.

Met z’n vieren, onder aanvoering van Erwin die de boor hanteerde, een slalom gestoken. Erwin leek voor het boren van elk gat de complete slalom te visualiseren en uit te rekenen waar precies de volgende stubbie moest komen te staan. Het resultaat was 24 subbies en een op het zicht heel uitdagende slalom.
Als startgate hebben we maar twee ski palen gebruikt, de sneeuwlaag was nog niet dik genoeg om een echte startgate in te graven, Henk van de technische dienst wilde kost wat kost voorkomen dat er stenen omhoog gehaald zouden worden en terecht.

Na mijn eerste poging door de slalom te rijden hebben Ronald en Erwin toch nog maar even de startgate wat verplaatst. Ik kon nog maar net voorkomen vol de netten in te gaan. Bovenin moest je al meteen heel erg rond rijden en dat deed ik, maar door de te lage snelheid ging ik dus haaks rechtsaf, richting de netten……nah, dan maar weer omhoog lopen.

Intussen waren Erwin, Aranta en Ronald de slalom al een keer rustig door gerutcht.
Toen de tweede run, ik koos ervoor om vanaf boven meteen vol gesneden aan te vallen en had een van de mooiste runs die ik ooit gemaakt heb, wat een heerlijke slalom. Superhoog bewegingstempo en snelheid, bovenin wat ronder gestoken, op het vlakke wat directer en onderin weer wat ronder. Aranta, Ronald en Erwin kozen ervoor om bovenin de eerste twee a drie bochten in te rutchen en uit te snijden, Erwin had het kennelijk meteen naar z’n zin en liet z’n kenmerkende techniek zien. Ronald begon rustig maar naarmate we langer bezig waren ging hij steeds beter en sneller door de slalom. Aranta was duidelijk mentaal al bezig met de voorbereidingen op de Worldcup in oktober en ging zeer geconcentreerd te werk. Ook zij ging naarmate de training vorderde steeds beter en sneller. Erwin ging eigenlijk de hele training al tekeer en het leek alsof hij alle tijd van de wereld had tijdens z’n runs, hij was dan ook van alles aan het uitproberen. Tussendoor kwam Henk van de technische dienst nog even boven kijken hoe we bezig waren. Natuurlijk maakte hij grapjes over het feit dat we naast de rennstrecke bezig waren maar had dat zelf eigenlijk ook wel verwacht, hij snapt het wel die Henk. Ronald heeft ook nog wat video beelden gemaakt die we tijdens de pauze wilden bekijken, top! Bij mijzelf was voor de pauze die we een uurtje voor het einde van onze trainingstijd namen het beste er wel vanaf, m’n benen wilde niet echt meer. Maar dat vond ik ook niet zo erg, had er al een heerlijke training op zitten.

Na de pauze gingen de anderen verder waar ze gebleven waren en denderden lekker door de slalom, ik maakte nog een paar runs alvorens boven te zeggen, dit gaat m’n laatste run worden. Aranta greep meteen in en zei, “zeg dat nou niet, maak er dan van ik maak er nog twee, gaat ie dan goed…gewoon stoppen".
Zo gezegd zo gedaan, echter, bij de vierde gate ging ik na full speed een kantje gehapt te hebben hard op m’n bek en testte meteen de netten even goed op stevigheid…….game over! De rest ging nog lekker even door en daarna hebben we de boel netjes opgeruimd, de sporen dicht gerutcht en alle spullen weer naar beneden gebracht. Henk en Tom stonden klaar om de spullen mee te nemen maar dat hebben we zelf even gedaan, vonden we wel zo netjes.

Na het omkleden lekker “rooie annie’s” en erdinger genuttigd, video beelden bekeken en even op de longboards gespeeld, lekker.

Voor we weggingen zijn Aranta en ik nog even Tom en Ad gaan bedanken voor de heerlijke training. Ik heb Aranta even voorgesteld aan Ad als een van onze nieuwe troeven voor de World-cup en vroeg, mede op aangeven van Henk, of we dit niet vaker mochten doen. Wat schetst mijn verbazing, Ad had gehoord dat we goed bezig waren geweest en vond het wel een goed idee!!!!!!!! Vanaf deze zaterdag mogen we in ieder geval tot half oktober elke zaterdag van 8.30 tot 11.30 uur gebruikmaken van het deel van piste 1 dat we zaterdag hadden, hahaha, echt te gek! Dat deel zal dan ook afgesloten zijn en de stubbies e.d. geregeld worden door Snowworld. Wil nog wel proberen of we er een uurtje bij kunnen sprokkelen maar dat is even afwachten aanstaande zaterdag een kijken hoe die vraag valt.

Al met al een super dag, zowel voor tijdens als na de training met als slagroom op de taart de toezegging elke week te mogen trainen!

Als je daar ook wel zin in hebt, laat het even weten, we gaan in principe elke zaterdag!

See you on soulboarders.com!

« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2006, 00:31:42 door Red »

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
Re: Afgelopen zaterdag in Landgraaf, een "kort"verslag"......
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2006, 18:16:24 »
Hahaha, leuk verhaalTJE!!!
Go hammer - go hardboots! :H

Mike H.

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2006, 23:03:38 »
Hey Martijn!

Tof verhaal... ben echt blij te horen dat jullie nu bijna elke zaterdag daar zijn... nu krijg ik eindleijk weer zin om ook te gaan knallen... heb de afgelope paar maanden helemaal niet meer getraind en ben zelfs maar heel weinig in snowworld geweest. Ik zal proberen om er aanstaande zaterdag bij te zijn!!

Grtz Mike

Martijn Nijs

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2006, 00:33:09 »
Cool Mike, cu saturday!
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2006, 20:55:55 door Red »

MICHEL

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2006, 00:36:36 »
mooi verhaal martijn
als er een keer iemand plek heeft in de auto wil ik wel een keer mee
maar a.s. zaterdag kan ik helaas niet
(hoe meer zielen hoe meer kans om een uurtje erbij te krijgen d8 ik zo :D)
my stuff
hardboots: Deeluxe indy mt.44
bindingen: F2 intec titanium
SL: Tomahawk 160cm
GS: Völkl 178cm
softboots: K2 Maysis mt.44
bindingen: Flow TEAM (:P)
SBX/freeride: Elan Vertigo 168cm.

Aranta

• SBH
  • Hero Member
  • *
  • Life is too short for a straight line!
    • chacaltaya
« Reactie #5 Gepost op: 1 augustus 2006, 10:29:41 »
leuk verslagje  ;D was echt toppie daar! Ik ga er in ieder geval vaker heen...trainen voor de Worldcup!!

marco

• Hero Member
  • pannekoekstyle is my style!!
« Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2006, 17:05:43 »
is weer n mooi verhaal tje! k ga binnenkort ook wel n x mee naar onze reserve belgen.

marco
F2 dat is de shit! waar ik op rij!!!

Mike H.

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2006, 02:56:47 »
is weer n mooi verhaal tje! k ga binnenkort ook wel n x mee naar onze reserve belgen.

marco

Hey hey hey.... das wel een belediging he... :-P

alhoewel je de kerkradenaren eerder reserve duitsers kunt noemen dan reserve belgen  ;)
dat dialect van hun is net duits ...haha

'k zit zelf gelukkig net iets noordelijker en we hebben hier een iets ander dialect...

dus ff voor de duidelijkheid.... 't zijn daar reserve DUITSERS... en geen belgen  :H

Hjalmar

• Hero Member
    • Snow Dragon
« Reactie #8 Gepost op: 3 augustus 2006, 14:30:05 »
Allemaal een pot nat, belgen duitsers, limburgers.
Zoals Haagse Harrie al lang geleden heeft gezegt Bhuiteland (duitsland is eigenlijk Bhuite-Bhuiteland)
Je zou ze ook "bijna zwitsers" kunnen noemen :)

marco

• Hero Member
  • pannekoekstyle is my style!!
« Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2006, 16:41:17 »
duitsers mag ook van mij. kan je nog s kiezen:P :P
F2 dat is de shit! waar ik op rij!!!

Martijn Nijs

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2006, 17:51:40 »
Leuk dat het animo afgelopen zaterdag al wat groter was!
We hebben weer heerlijk kunnen tarinen, al was de piste erg zacht door de sneeuwkanonnen die de hele nacht hadden staan blazen...... :-\
Aan de runs van Limbo Mike was niet te zien dat het maanden geleden was dat hij op een board had gestaan, stiekem aan het trainen geweest Mike?
Michelle ging ook erg goed en heeft full-speed de netten ook even getest, jeetje wat een crash, m'n hart sloeg over. Had niet graag haar moeder gebeld dat ze een paar dagen langer in Limburg bleef......ter observatie in het AZM. Maar gelukkig was ze een paar minuten later haar crash alweer vergeten en ging ze weer vol gas door de slalom! Respect Michelle!
Aranta en ik hadden wat problemen de snelheid die we meenamen het vlakke op te controleren maar hebben wel erg lekker geboard. Ronald ging heerlijk relaxed door de slalom en Erwin was duidelijk aan de progressieve drukopbouw en de timing daarvan in z'n bochten aan het werk. leuke dag weer in het Limburgse! :D

Michel, Marco en Hjalmar, "grappige" posts maar met snowboarden heeft het in ieder geval niets te maken, wat een bullshit zeg. We proberen  ons serieus voor te bereiden op de wedstrijden die komen gaan. Met dank aan de mensen die ons dat mogelijk maken, het management en crew van Snowworld Landgraaf!

Rwin

• Organisatie
  • Hero Member
  • *
  • No pain, no gain
« Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2006, 18:38:22 »
Ben het met Martijn eens: training was erg lekker ondanks de korte nachtrust die we allemaal gehad hebben. Trainen in Landgraaf komt toch net weer wat meer in de buurt van een sneeuwslalom qua lengte en snelheid - super om daar te trainen dus!

En inderdaad: hou het ff serieus hier gasten of creëer een ander topic voor dat soort stierenschijt!
Go hammer - go hardboots! :H

MICHEL

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2006, 19:03:47 »

Michel, Marco en Hjalmar, "grappige" posts maar met snowboarden heeft het in ieder geval niets te maken, wat een bullshit zeg. We proberen  ons serieus voor te bereiden op de wedstrijden die komen gaan. Met dank aan de mensen die ons dat mogelijk maken, het management en crew van Snowworld Landgraaf!

sorry ik wist niet dat het zo gevoelig lag  :-[
ik zal het in het vervolg voor me houden
my stuff
hardboots: Deeluxe indy mt.44
bindingen: F2 intec titanium
SL: Tomahawk 160cm
GS: Völkl 178cm
softboots: K2 Maysis mt.44
bindingen: Flow TEAM (:P)
SBX/freeride: Elan Vertigo 168cm.

Hjalmar

• Hero Member
    • Snow Dragon
« Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:18:17 »
No flame intended  :(

xray

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 8 augustus 2006, 00:21:38 »
Hey gasten, beetje ouwehoeren moet kunnen hoor, don't take life too serious..... :P :P :P
-----------------------------
Einfach curven machen (Peter Bauer)
http://www.shoponline.nl

Mike H.

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 8 augustus 2006, 00:37:10 »
Jah het was idd een top dagje! de eerste paar warm-up afldalingen had ik het idee dat het nix zou worden voor de rest van de dag... ik schoof regelmatig onderuit en moest serieus weer wennen aan de sneeuw en het toepassen van de juiste techniek. Maar toen ik de eerste keer door de slalom was gegaan stond ik van mezelf te kijken, ik haalde gewoon alle gates en dat zonder al te voorzichtig te doen  ;D gelukkig was de toon nu wél gezet en ben ik daarna nog regelmatig behoorlijk lekker door de slalom gekomen. Al met al dus toch nog lekker geboard ondanks dat ik al heel lang niet meer op me hardboots had gestaan (en NEE Martijn, 'k heb niet stiekem geoefend :P)

@ Ronald: Heb je de 2e run die je van mij hebt gefilmd toevallig op je computer staan, zo ja, zou je me die dan es kunnen sturen??

Grtz Mike